Bebe ve Çocuk Giyim 2017'de Yaralarını Sardı - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

05-10 KASIM 2019 İstanbul Mobi...

Tasarımlar CNR Imob Objet Fuarı ile ışıldayacakMobilya ve dekorasyon sektörünün ...

Enflasyon, Yüzde 15'e Geriledi...

Enflasyon, yüzde 15'e gerilediEnflasyon, ağustos ayında piyasa beklentilerinin a ...

ARAB FASHION WEEK 9-14 Ekim 20...

Arap Moda Haftası,9-14 Ekim 2019 tarihleri ​​arasındaMeraasort ...

İhracatta 'Ana Plan' çizildi: ...

İhracatta 'Ana Plan' çizildi: 17 hedef ülke, 5 hedef sektörTicaret Bakanı Ruhsar ...

Bebeciler İhracat Rotasını Pol...

Bebeciler ihracat rotasını Polonya’ya çevirdiTürkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyo ...

UİB’den temmuz ayında 2,9 mily...

UİB’den temmuz ayında 2,9 milyar dolarlık ihracat Türkiye’nin Genel Sekreterlik ...

Lifestyle-Turkey MÜTEVAZI MOD...

MÜTEVAZI MODA SERGİSİ22-24 AĞUSTOS 2019İSTANBUL EXPO CENTER, YEŞİLKÖYMuhafazakâr ...

Modanın ve Ticaretin Şehri İst...

CNR Fashionist, üç imparatorluğa ev sahipliği yapmış, zengin tarihi ve benzersiz ...

Özbekistan İle Ticari İlişkile...

Özbekistan ile ticari ilişkilerimiz, ülke bağımsızlığını kazandığından beri iste ...

Japonya – Türkiye Serbest Tica...

Japonya, ABD ve Çin Halk Cumhuriyeti’nden sonra dünyanın üçüncü büyük ekonomisid ...

AYMOD 02-05 EKİM 2019...

Dünyanın yüzde 12’sine ayakkabı satıyor!582 milyon nüfusa sahip Türkiye ve yakın ...

Tekstilde yeni girişimciler ve...

Tekstilde yeni girişimciler ve projeler aranıyorUludağ Tekstil İhracatçıları Bir ...

2018 Yılı Dünya Hazırgiyim ve ...

2018 Yılı Dünya Hazırgiyim İthalatı:498,7 milyar $ (%7,8 büyüme)-2018 yılında bi ...

Dünyanın yüzde 12’sine ayakkab...

Dünyanın yüzde 12’sine ayakkabı satıyor!582 milyon nüfusa sahip Türkiye ve yakın ...

TEMMUZ AYI İHRACAT RAKAMLARI A...

Temmuz ayı ihracat rakamları açıklandıHaziran ayındaki uzun bayram tatili nedeni ...

KIDS FASHION 2019 (19~21 Ağust...

Tarih: 19-21 Ağustos 2019 Şehir:AlmatyAtakent Inte ...

Abiye, Gelinlik ve Damatlık Fu...

Modanın fuarı 2019'a da damga vuracak Geçen yıl ilki düzenlenen ve sektöre ye ...

Beauty & Wellness Show, 19-22 ...

Beauty & Wellness Show 19-22 Eylül'de CNR ExpoGüzellik sektöründe tüm dengel ...

KOSGEB ve Ticaret Bakanlığı'nd...

KOSGEB ve Ticaret Bakanlığı'ndan Growtech Katılımcılarına Büyük Destek! &nb ...

Prada Yeni Mağazasını İstanbul...

Dünyanın en büyük aktarma merkezlerinden biri olacak İstanbul Havalimanı ...

CHIARA FERRAGNI'NIN YENİ KOLEK...

CHIARA FERRAGNI'NIN YENİ KOLEKSİYONUChiara Ferragni’nin sınırlı sayıda üretilen ...

Laleli esnafından ticarete 3 m...

Laleli esnafından ticarete 3 milyar dolarlık katkıYolcu beraberindeki satışların ...

3. Cezayir Uluslararası Moda, ...

3. Cezayir Uluslararası Moda, Tekstil ve Aksesuar Fuarı 25-27 Şubat 2020 Fuar Al ...

4. ERBİL ULUSLARARASI MODA, TE...

4. ERBİL ULUSLARARASI MODA, TEKSTİL, AKSESUARLAR, DERİ VE AKSESUARFUARI 04 - 07 ...

65. Uluslararası Çocuk ve Bebe...

Uluslararası Çocuk ve Bebek Eşyaları, Çocuk Giyim Fuarı23 Ağustos - 25 Ağustos 2 ...

65. CAIRO FASHION&TEX 10-12 EK...

65. CAIRO FASHION&TEX 10-12 EKİMNEDEN ZİYARET EDİLMELİ?• Uluslararası Endüst ...

Türkiye Lider Marka Ödülleri 2...

'Türkiye Lider Marka Ödülleri 2019' Ödül Töreni önceki akşam Hilton İstanbul Bom ...

Premiere Vision İstanbul 23~25...

PREMİÈRE VİSİON ISTANBUL23~25 Ekim 20192014 yılından bu yana, senede ...

3. Fashion Prime 9-11 Eylül 20...

FASHION PRIME NEDİR?İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından ...

TOMMYNOW DEFİLESİ YENİDEN NEW ...

Tommy Hilfiger, Sonbahar 2019 TOMMYNOW deneyimsel defile etkinliğinin New York M ...
1 / 1

Bebe ve Çocuk Giyim 2017'de Yaralarını Sardı

15-02-2018

2017'de güzel bir büyüme trendi yakaladıklarını söyleyen BEKSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Yıldız, "2016'nın yaralarını sardık. Hatta üzerine bir şeyler ilave ettik ve yılı tamamladık. Zaten ihracat rakamlarımızdan da belli" dedi.

Bebe Çocuk Konfeksiyon Sektörü Sanayici ve İş Adamları Derneği (BEKSİAD) Başkanı Ömer Yıldız, 2017 yılında güzel bir büyüme trendi yakaladıklarını belirterek, "Net rakamlar henüz çıkmadı ama kendi firmamızdan ve üyelerimizden aldığımız geri dönüşlere göre yüzde 20 civarında bir büyüme gerçekleştiğini tahmin ediyoruz. Bu yıl da sektörün en az yüzde 15 büyümesini bekliyoruz" diye konuştu. 

BEKSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Yıldız yaptığı açıklamada, Bursa'nın, bebe ve çocuk konfeksiyonunda Türkiye'nin "üretim üssü" olduğunu söyledi.

Yıldız, bebe ve çocuk giyiminde Bursa ve Türkiye'nin dünyada bilinen bir marka haline geldiğini ifade ederek, dünyanın birçok ülkesinin Bursa'da üretilen bebe çocuk ürünlerini tercih ettiğini, ürünlerin yoğun talep gördüğünü vurguladı.

Sektörle ilgili iki tane Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Projesi (Ur-Ge) yürüttüklerini belirten Yıldız, "Bir sektörde 2 tane Ur-Ge projesi olması nadirdir ama bizim sektörümüzde var. Ekonomi Bakanlığı ve üyelerimizin desteğiyle yurt dışından alım heyetleri getiriyoruz. Bu manada belli bir başarıyı yakaladık. En son gerçekleştirdiğimiz fuara 50 ülkeden binden fazla yabancı alıcıyı getirdik. Gelenlerin çoğu da ülkelerinde bu işin büyük çapta toptancılığını yapan veya mağazalar zinciri olan kişiler." diye konuştu.

"Komşularımızın tamamına mal satıyoruz"

Yıldız, 5 yıl öncesine kadar sektörün en büyük pazarını Rusya ve eski doğu bloku ülkelerinin oluşturduğunu hatırlatarak, şöyle devam etti:

"Son 5 yıldır geniş bir dağılım oldu. Türkiye'nin ortasına pergel koysak ve çevirsek komşularımızın tamamına mal satıyoruz. İstisnası yok. Balkanlardan Kuzey Afrika'ya, Ortadoğu'dan Kafkaslara, Rusya ve dağılan doğu bloku ülkelerinin tamamına mal satıyoruz. Balkanlar'a ihracatımız her geçen gün artıyor. Sırbistan ve Yunanistan'a ihracatımız artıyor. Bunlar bizim mevcut pazarlarımızdı ama son yıllarda biraz zayıflamıştı. Şu anda biz bu bölgelerde tekrar yükselişe geçtik. Ayrıca Amerika ve Avrupa'ya ürün satan firmalarımız var."

"Orta Afrika bölgesi bizim yeni pazarımız"

Türk bebe ve çocuk konfeksiyonu ürünlerinin, 5 kıtada aranır hale geldiğini, imajının her geçen gün yükseldiğini dile getiren Yıldız, "Sektöre her geçen gün yeni pazarlar ilave ediliyor. Kuzey Afrika'ya ihracatımız devam ediyor. Biraz daha Afrika'nın iç bölgelerine girmeye çalışıyoruz. Orta Afrika bölgesi bizim yeni pazarımız. O bölgeden müşteriler gelmeye başladı. Ülke olarak Fas yeni pazarımız. Son bir yılda aktif oldu. Sektörümüzün Fas'a güzel ticareti var." ifadelerini kullandı.

Yıldız, Bursa'nın sektörde Türkiye'nin ihtiyacının yüzde 80'ini karşıladığını, toplam üretiminin ise yüzde 70'ini ihraç ettiğini aktardı.

Sektör olarak sürekli geliştiklerini ve fason üretim yapmadıklarını anlatan Yıldız, firmaların kendi marka ve tasarımlarıyla ürünlerini dünyaya pazarladığını dile getirdi.

"2018'e umutla bakıyoruz"

Yıldız, sektördeki büyümeye de değinerek, şunları kaydetti:

"Malum 2016'nın ilk yarısı bizim için gayet güzeldi ama ikinci yarısında acı bir hadise yaşadık. Onun için 2016'nın ikinci yarısını yok hükmünde sayıyoruz. 2017 yazıyla, kışıyla güzel bir yıldı. 2016'nın yaralarını sardık. Hatta üzerine bir şeyler ilave ettik ve yılı tamamladık. Zaten ihracat rakamlarımızdan da belli. Sektörümüzün ihracat rakamları arttı. 2018'e umutla bakıyoruz. İnşallah daha güzel şeyler olacak. 2018'in ilk günlerinde gerçekleştirdiğimiz Bebe-Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı da (Junioshow) bunun bir işareti. 2017'de güzel bir büyüme trendi yakaladık. Net rakamlar henüz çıkmadı ama kendi firmamızdan ve üyelerimizden aldığımız geri dönüşlere göre yüzde 20 civarında bir büyüme gerçekleştiğini tahmin ediyoruz. Bu yıl da sektörün en az yüzde 15 büyümesini bekliyoruz. Ümidimiz bu. İnşallah bunu gerçekleştiririz hatta üzerine çıkarız."

Kaynak:https://www.dunya.com/sektorler

(yayın organlarından alınan haber ve fotoğraflar kaynağı belirtilerek yayınlanır)

Yorumlar
whatsapp 1
+