Deri Sektöründen 1,5 Milyar Dolarlık İhracat - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

05-10 KASIM 2019 İstanbul Mobi...

Tasarımlar CNR Imob Objet Fuarı ile ışıldayacakMobilya ve dekorasyon sektörünün ...

Enflasyon, Yüzde 15'e Geriledi...

Enflasyon, yüzde 15'e gerilediEnflasyon, ağustos ayında piyasa beklentilerinin a ...

ARAB FASHION WEEK 9-14 Ekim 20...

Arap Moda Haftası,9-14 Ekim 2019 tarihleri ​​arasındaMeraasort ...

İhracatta 'Ana Plan' çizildi: ...

İhracatta 'Ana Plan' çizildi: 17 hedef ülke, 5 hedef sektörTicaret Bakanı Ruhsar ...

Bebeciler İhracat Rotasını Pol...

Bebeciler ihracat rotasını Polonya’ya çevirdiTürkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyo ...

UİB’den temmuz ayında 2,9 mily...

UİB’den temmuz ayında 2,9 milyar dolarlık ihracat Türkiye’nin Genel Sekreterlik ...

Lifestyle-Turkey MÜTEVAZI MOD...

MÜTEVAZI MODA SERGİSİ22-24 AĞUSTOS 2019İSTANBUL EXPO CENTER, YEŞİLKÖYMuhafazakâr ...

Modanın ve Ticaretin Şehri İst...

CNR Fashionist, üç imparatorluğa ev sahipliği yapmış, zengin tarihi ve benzersiz ...

Özbekistan İle Ticari İlişkile...

Özbekistan ile ticari ilişkilerimiz, ülke bağımsızlığını kazandığından beri iste ...

Japonya – Türkiye Serbest Tica...

Japonya, ABD ve Çin Halk Cumhuriyeti’nden sonra dünyanın üçüncü büyük ekonomisid ...

AYMOD 02-05 EKİM 2019...

Dünyanın yüzde 12’sine ayakkabı satıyor!582 milyon nüfusa sahip Türkiye ve yakın ...

Tekstilde yeni girişimciler ve...

Tekstilde yeni girişimciler ve projeler aranıyorUludağ Tekstil İhracatçıları Bir ...

2018 Yılı Dünya Hazırgiyim ve ...

2018 Yılı Dünya Hazırgiyim İthalatı:498,7 milyar $ (%7,8 büyüme)-2018 yılında bi ...

Dünyanın yüzde 12’sine ayakkab...

Dünyanın yüzde 12’sine ayakkabı satıyor!582 milyon nüfusa sahip Türkiye ve yakın ...

TEMMUZ AYI İHRACAT RAKAMLARI A...

Temmuz ayı ihracat rakamları açıklandıHaziran ayındaki uzun bayram tatili nedeni ...

KIDS FASHION 2019 (19~21 Ağust...

Tarih: 19-21 Ağustos 2019 Şehir:AlmatyAtakent Inte ...

Abiye, Gelinlik ve Damatlık Fu...

Modanın fuarı 2019'a da damga vuracak Geçen yıl ilki düzenlenen ve sektöre ye ...

Beauty & Wellness Show, 19-22 ...

Beauty & Wellness Show 19-22 Eylül'de CNR ExpoGüzellik sektöründe tüm dengel ...

KOSGEB ve Ticaret Bakanlığı'nd...

KOSGEB ve Ticaret Bakanlığı'ndan Growtech Katılımcılarına Büyük Destek! &nb ...

Prada Yeni Mağazasını İstanbul...

Dünyanın en büyük aktarma merkezlerinden biri olacak İstanbul Havalimanı ...

CHIARA FERRAGNI'NIN YENİ KOLEK...

CHIARA FERRAGNI'NIN YENİ KOLEKSİYONUChiara Ferragni’nin sınırlı sayıda üretilen ...

Laleli esnafından ticarete 3 m...

Laleli esnafından ticarete 3 milyar dolarlık katkıYolcu beraberindeki satışların ...

3. Cezayir Uluslararası Moda, ...

3. Cezayir Uluslararası Moda, Tekstil ve Aksesuar Fuarı 25-27 Şubat 2020 Fuar Al ...

4. ERBİL ULUSLARARASI MODA, TE...

4. ERBİL ULUSLARARASI MODA, TEKSTİL, AKSESUARLAR, DERİ VE AKSESUARFUARI 04 - 07 ...

65. Uluslararası Çocuk ve Bebe...

Uluslararası Çocuk ve Bebek Eşyaları, Çocuk Giyim Fuarı23 Ağustos - 25 Ağustos 2 ...

65. CAIRO FASHION&TEX 10-12 EK...

65. CAIRO FASHION&TEX 10-12 EKİMNEDEN ZİYARET EDİLMELİ?• Uluslararası Endüst ...

Türkiye Lider Marka Ödülleri 2...

'Türkiye Lider Marka Ödülleri 2019' Ödül Töreni önceki akşam Hilton İstanbul Bom ...

Premiere Vision İstanbul 23~25...

PREMİÈRE VİSİON ISTANBUL23~25 Ekim 20192014 yılından bu yana, senede ...

3. Fashion Prime 9-11 Eylül 20...

FASHION PRIME NEDİR?İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından ...

TOMMYNOW DEFİLESİ YENİDEN NEW ...

Tommy Hilfiger, Sonbahar 2019 TOMMYNOW deneyimsel defile etkinliğinin New York M ...
1 / 1

Deri Sektöründen 1,5 Milyar Dolarlık İhracat

15-02-2018

Deri sektörü 2017 yılı içerisinde 186 ülkeye gerçekleştirdiği 1,5 milyar dolarlık ihracat ile bir önceki seneye göre yüzde 9 artış yakaladı.

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, “Sektör olarak 2017 yılı içerisinde 186 ülkeye gerçekleştirdiğimiz 1,5 milyar dolarlık ihracat ile bir önceki seneye göre yüzde 9 artış yakaladık. Mevcut pazarlarımıza ihracatımızı artırdığımız gibi çeşitli projelerle yeni pazarlara da açılmaya başladık. 2017, bir önceki yıla göre kapasite kullanım oranlarımızdan, ihracatımızın kilogram başı değerine kadar her anlamda pozitif bir yıl oldu. Gerçekleştirmiş olduğumuz ihracatın da katma değeri her geçen gün artıyor. Bu sene Türkiye’nin genel ihracatından aldığımız pay yüzde 1 civarında olduğu gibi dünya deri ticaretinden aldığımız pay da yüzde 1 civarında. Her iki alanda da bu payı artırabilmek için katma değeri yüksek ürün ihraç etmemiz, kapasite kullanım oranımızı artırmamız ve yeni açıldığımız pazarlarda da payımızı artırmamız şart. Sektör olarak bunu başarabilecek kapasitedeyiz” dedi.

Amerika Birleşik Devletleri’nin sektörün en büyük ithalatçısı olduğuna vurgu yapan Şenocak, şöyle konuştu:

“2017 senesinde dünyanın en büyük ithalatçısı olan Amerika Birleşik Devletleri’ne ihracatımız yüzde 15 artmış durumda olmasına rağmen bizim bu pazardan aldığımız pay yüzde 1 bile değil. Bu nedenle Amerika’yı çok önemsiyoruz ve burada Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından kurulan Türkiye Ticaret Merkezi (TTM) projesi içerisinde yer almak için hazırlıklarımızı tamamladık ve firmalarımız müracaatlarını yaptı. İDMİB’e bağlı 20 firma orada ofislerini kuracaklar. Bu pazardan aldığımız pay ne kadar büyürse ihracatımız da o kadar artacak. Bunu başarabilecek gücümüz var. Ayrıca ayakkabı sektörümüz için diğer bölgeler yanında Afrika’yı da çok önemsiyoruz. Burada Türkiye için büyük bir pazar var ve bu pazardan yeteri kadar pay alamıyoruz. Girişimlerimiz bu yönde devam ediyor. Ekonomi bakanlığının destekleriyle Ur-Ge projeleri ile Avrupa, Amerika ve Afrika’ya 2018 yılı bizim için bir atılım yılı olacak.”

Rusya'ya ihracatta dikkat çekici artış

Rusya ile ikili ilişkilerde yaşanan olumlu gelişmelerin ihracata etkisini vurgulayan Şenocak, “Sektörümüz için Rusya lokomotif pazar olma özelliğini 2017 yılı içerisinde de sürdürdü. İki ülke arasında yaşanan olumlu siyasi gelişmeler ihracatımıza da direkt yansıyor. Rusya’ya 2017 yılı içerisinde gerçekleştirdiğimiz 195 milyon dolar ihracat ile bir önceki seneye göre yüzde 72’lik bir artış kaydettik. Rusya pazarına her geçen gün katma değeri daha yüksek ürünler ihraç ediyoruz. İtalya’ya 2017 yılı içerisinde gerçekleştirdiğimiz 87 milyon dolarlık ihracat ile yüzde 17 gibi bir artış yakaladık. Bir pazara girdiğimizde rakip ülkelerden bizi ayrıştıran yönümüzün uygun fiyat olduğu dönemler artık eskide kaldı. Türk derisinin kalite algısı her geçen gün artıyor” dedi.

"İhracatı artırmanın yolu katma değerden geçiyor"

Sektör olarak kilogram başı ihracat birim fiyatlarının Türkiye ortalamasının çok üzerinde olduğuna değinen Şenocak, “İhracat rakamlarımızı yukarıya çekmenin yolu çok fazla ürün satmaktan değil, katma değeri yüksek ürün satmaktan geçiyor. Türk deri sektörü olarak moda ve trendleri yakından takip etmekle kalmıyor artık kendimiz de bu değerleri taşıyan ürünler üretiyor ve modanın kalbi olan ülkelere ihracat yapıyoruz. Türkiye’nin kilogram başı ihracat birim fiyatı 1,39 dolar. Bizde ise alt sektörler bazında değerlendirdiğimizde kürk giyimde kilogram başına 156 dolar ihracat yapıyoruz bu rakam Türkiye ortalamasının 112 katı, deri giyimde 135 dolar ile 96 katı, işlenmiş kürkte 44 dolar ile 32 katı, saraciyede 16 dolar ile 11 katı, deri ve deri mamullerinde 11 dolar ile 8 katı, yarı işlenmiş üründe 9 dolar ile 6 katı ve ayakkabıda 8 dolar ile 5 katı bir rakama tekabül ediyor” diye konuştu.

Kaynak:https://www.dunya.com/sektorler

(yayın organlarından alınan haber ve fotoğraflar kaynağı belirtilerek yayınlanır)

Yorumlar
whatsapp 1
+