Türk havlusunda hedef ilk 3 - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

CBME ANNE BEBEK ÇOCUK FUARI 20...

ULUSLARARASI İSTANBUL ANNE BEBEK ÇOCUK FUARI.37.Uluslararası İstanbul Anne Bebek ...

İCF İstanbul Bebek ve Çocuk Fu...

Türkiye’de sezonu erken açan tek Bebek Çocuk Moda Platformu!İstanbul Bebek ...

CARGOCONTEYNER DERGİSİ 2019...

CARGO CONTEYNER Uluslararası Dergi.CargoConteyner markası ile 9 farklı ülk ...

KIRGIZİSTAN-Bishkek Fuarı ...

Kırgızistan Bishkek hakkında kısa bilgilendirme.Yaklaşık 40.000 toptancı, mağaza ...

MISIR FUARI 2019 Mart...

63.Mısır Uluslararası Moda, Tekstil ve Aksesuarları Fuarı01 - 03 Mart 2019 Kahir ...

Türk havlusunda hedef ilk 3...

ABD'nin Çin tekstil ürünlerine getirdiği ek vergi sonrası tanıtımlara hız veren ...

Gaziantep Triko Elemanı Yetişt...

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) üyeleri Gaziantep Ticaret Odası (GTO) tri ...

Moda ve Hazır Giyim Toplantısı...

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu'nun (MHGF) aralık ayı yönetim kurulu toplantısı ...

MERTER AVM AÇILDI...

Metro’nun Türkiye’de 13 Real, 10 Media Markt ve 13 Metro Cash&Carry mağazası ...

2019/ 16-18 EKİM ÇOCUK FUARI ...

China Toy & Juvenile Products Association ve Koelnmesse tarafından düzenlene ...

Logitrans ' - Türkiye 2018 Loj...

İstanbul’da düzenlenen logitrans, bu alanda lojistik endüstrisinin tüm paydaşlar ...

2018 ODESSA FUARI...

26-28 AĞUSTOS 2018 ODESSA FASHİON & TEXTİLE EXHİBİTİON ...

Doha'da "Türk Fashion Center" ...

Doha'da bin 500 metrekarelik alanda hizmete giren AVM'de; kadın, erkek, çocuk gi ...

Türk tekstilciler New York’ta ...

17-18 Temmuz 2018 tarihleri arasında New York’ta gerçekleştirilen Premiere Visio ...

YENİ SAYI HAKKINDA...

Yeni sayısı için çalışmalarına başlanan dergimiz yakın zamanda ...

18-21 EYLÜL 2018 MOSKOVA RUSYA...

MOSKOVA 51.TEXTILLEGPROM FUARIRUSYA NIN EN KÖKLÜ EN BÜYÜK FUARIKATILIMCI PROFİLİ ...

2-5 EKİM 2018 MINSK - BEYAZ RU...

Tarih: 2-5 Ekim 2018Fuar Yeri: MINSK - BEYAZ RUSYAFuar Alanı: National Exh ...

CargoConteyner Dağıtıma Başlad...

Hazır giyim sektörü'ne farklı müşteri ağı oluşturan CargoConteyner dergimiz, baş ...

PİYASA MAĞAZASI AÇILDI...

1969 yılından bu yana İstanbul Sultanhamamda Nergizler ve Lalelideki ALİSA ...

ÖZLEM & DONEX BAŞARI HİKAYESİ...

Dergi: Firmanızın Kuruluşuyla İlgili Neler Söylemek İstersiniz?Keramettin KOCA : ...

Uluslararası CNR Kitap Fuarı 1...

Uluslararası CNR Kitap Fuarı 10 Mart’ta başlıyorOKU’ teması altında 1.000 üzerin ...

Gıda Enflasyonuyla Mücadele İç...

Gıda enflasyonuyla mücadele için paket açıklanacakEkonomi Bakanı Nihat Zeybekci, ...

Tekstil Ürünlerinin Gümrük İşl...

Tekstil ürünlerinin gümrük işlemlerinde değişikliğe gidildiBazı tekstil ür ...

"Tekstil, piyasalardaki rüzgar...

"Tekstil, piyasalardaki rüzgarı arkasına aldı"Tekstil sektöründe güçlü performan ...

Hazır giyimde 5 yıllık ihracat...

Hazır giyimde 5 yıllık ihracat hedefi 25 milyar dolarTGSD Yönetim Kurulu Başkanı ...

Ulaştırma Bakanı: Çamlıca kule...

Ulaştırma Bakanı: Çamlıca kulesinde inşaat hızlanacakÇamlıca'da yapımı devam ede ...

Prim borcu bulunan Bağkur'lu ç...

Prim borcu bulunan Bağkur'lu çiftçiye emeklilik fırsatıSGK ile Ziraat Bankası ar ...

Peugeot'da üst düzey atama...

Peugeot'da üst düzey atamaPeugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. Satış Direktörü olarak ...

PyeongChang 2018 Kış Olimpiyat...

PyeongChang 2018 Kış Olimpiyat OyunlarıXXIII. Kış Olimpiyat Oyunları, 9-25 Şubat ...

FARKLI SEKTÖR REKLAM ALIMLARI ...

3 Ayda bir 8 Ülke de dağıtılan CargoConteyner Dergisi bugüne kadar üretici ve tü ...
1 / 1

Türk havlusunda hedef ilk 3

23-12-2018

ABD'nin Çin tekstil ürünlerine getirdiği ek vergi sonrası tanıtımlara hız veren Türk havlu ve bornoz ihracatçıları, bu pazarda ilk üçe girmeyi hedefliyor

Turkish Towels" markasıyla havlu ve bornoz ürünlerinde ihracatı artırmaya çalışan Denizlili üreticiler, en önemli rakiplerinden Çin'in tekstil ürünleri için ek vergi kararı alan ABD pazarına odaklanma kararı aldı. Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) verilerine göre, yılın 11 ayında Denizli'den yapılan ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 2 milyar 355 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu dönemde tekstil ve konfeksiyon ürünlerindeki ihracat ise 1 milyar 273 milyon dolara ulaştı. Tekstil ve konfeksiyon sektöründe en fazla ihracat yapılan ilk 5 ülke Almanya, İtalya, ABD, İngiltere ve Fransa oldu. Son dönemde çıkış yakalanan ABD pazarı 138 milyon dolar büyüklüğe ulaştı. Turquality Projesi kapsamında desteklenen "Turkish Towels" markası altında tanıtım ve pazarlama çalışması yürüten Denizli İhracatçı Birlikleri'nin (DENİB) hedef pazarları ise İngiltere ve ABD oldu. İki ülke arasındaki ticaret savaşlarının etkisiyle ABD'nin Çin malı tekstil ürünlerine 24 Eylül'den itibaren yüzde 5 ek gümrük vergisi getirmesi sonrası bu pazardan gelen siparişlerde artış bekleyen ihracatçı, Türk havlu, bornoz ve ev tekstili ürünlerini ABD'li tüketiciye tanıtmak için çalışma başlattı.

UZUN VADELİ HEDEF 1 MİLYAR DOLAR  

DENİB Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Memişoğlu, AA muhabirine, birlik kanalıyla yapılan ihracatın 2,3 milyar dolar olmasına rağmen farklı birliklere kaydı yapılan satışlar da ilave edildiğinde 3,5 milyar dolara yakın bir ihracata ulaştıklarını, gelecek yıl için 4 milyar dolar hedefi koyduklarını bildirdi. İhracatta ana lokomotifin tekstil konfeksiyon ürünleri olduğunu bildiren Memişoğlu, havluda yılın 11 aylık bölümünde 384 milyon dolar, bornoz ve sabahlıkta ise 112 milyon dolar ihracat yaptıklarını, bu ürünlerde kısa vadede 750 milyon dolar, uzun vadede ise 1 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduklarını kaydetti.Bu ürünlerde ABD pazarında önemli fırsatların doğduğuna işaret eden Memişoğlu, şöyle konuştu:

"ABD ile Çin arasında bir ticaret savaşı var. Bu kapsamda ABD, Çin'den aldığı havlu ve bornoz ürünlerine de ek vergi getirdi. Bu durum bizim için bir avantaj yaratacak. ABD'ye bu ürün grubunda en fazla ihracatı Hindistan ve Pakistan yapıyor. Bu ülkeleri Çin ve Türkiye izliyor. İlave vergiler nedeniyle Çin mallarından uzaklaşan Amerikan tüketicisini Türk ürünleri ile tanıştırmak istiyoruz. İlk etapta Çin'in yerini almayı hedefliyoruz. ABD'de tanıtım faaliyetlerimizi artırdık. Bunu biraz daha etkin hale getirerek ihracatımızı 2'ye hatta 3'e katlamak gibi bir hedefimiz var. 2019'dan itibaren ABD pazarında Türk tekstil ürünlerine yönelik siparişin hissedilir derecede artacağını düşünüyoruz." Havlu ve bornoz ürünlerinin tekstil sektörü içinde katma değeri yüksek grupta yer aldığına, kilogram başına ihracat değerinin 6,5 - 7 dolar seviyesinde olduğuna işaret eden Memişoğlu, girdikleri pazarlarda kalite ve tasarım farklılıklarıyla ön plana çıktıklarını aktardı.Markalaşma çalışmaları kapsamında son yıllarda 10'u aşkın Denizlili ihracatçının ABD pazarında şirket kurduğunu, tasarım ve ürünleri tanıtmak için düzenlenen fuarlarda önemli başarılara imza attığını dile getiren Memişoğlu, "Hedefimiz halen 138 milyon dolar seviyesinde olan ABD'ye tekstil ihracatımızı 400 milyon dolar seviyesine çıkarmak ve bu pazarda kalıcı olmak." dedi.

Yorumlar
whatsapp 1
+