Türk havlusunda hedef ilk 3 - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

CARGOCONTEYNER 2019 EYLÜL SAY...

CARGO CONTEYNER Uluslararası Dergi.CargoConteyner markası ile 9 farklı ülk ...

BALMAIN TÜRKİYE’DEKİ İLK BUTİĞ...

Balmain, Türkiye'deki iş ortağı Beymen ile ilk butiğini İstanbul Zorlu Cen ...

12-14 Eylül 2019 Premium Texti...

Hazır Giyime Yönelik Kumaş, İplik ve Aksesuar FuarıFuar Tarihi:12~14 Eylül ...

Denimciler İhracatta Yüzde 75 ...

Denim kumaş ihracatında ilk beşte yer alan Türkiye, AB’nin en büyük, ABD’nin ise ...

FENDI SONBAHAR- KIŞ 2019 COUTU...

“Roma'nın Şafağı” adlı koleksiyon, Karl Lagerfeld’in markada geçirdiği senelere ...

DIOR SONBAHAR-KIŞ 2019-2020 KO...

Fransız markanın, İngiliz kültürüne göndermesi…Dior, Maria Grazia Chiuri’nin İng ...

MILLIE BOBY BROWN TASARIMI CON...

Stranger Things yıldızı Millie Bobby Brown, Converse ile iş birliği yaptı!Strang ...

LEANDRA MEDINE MANGO İÇİN KOLE...

Yazar, moda danışmanı ve Man Repeller adlı web sitesinin tasarımcısı, Leandra Me ...

Mavi, Verimlilik Odaklı...

Bütün satış kanallarında verimliliğe odaklandıklarını belirten Cüneyt Yavuz, “St ...

Bursa Ev Tekstili Birlik Platf...

Bursa Ev Tekstili Birlik Platformu ilk toplantısını gerçekleştirdiTürkiye ekonom ...

27~30 Ağustos 2019 İstanbul Fa...

Fuar Tarihi:27~30 Ağustos 2019Ülke-Şehir:TÜRKİYE - IFM - YeşilköySektör:Mo ...

İSTANBUL'UN EN BÜYÜK ÇOCUK GİY...

ÇARŞI KIDS Adı altında İstanbul-Merter'de açılan firmanın kurucusu ve Y.K.Başkan ...

26-29 Haziran İstanbul Kids Fa...

Anne, Bebek, Çocuk Hazır Giyim Sektörü İstanbul Kids Fashion’da Buluştu2019 yılı ...

2020 KIDS FASHION ISTANBUL...

38. Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri FuarıBebek Çocuk Ürünleri Se ...

2019 KIDS FASHION ISTANBUL...

İstanbul Kids Fashion, 26 Haziran’da Ziyarete Açılıyor Çocuk Hazır Giyim Pazarı ...

ŞENMAR TİCARET 3 ÖDÜL ALDI...

Şenmar Dış Ticaret Ödül üstüne ödül aldı.2018 İhracatşampiyonları arasında ...

İstanbul Kids Fashion, 26-29 H...

Türkiye’nin Bebek Çocuk Modaİhracatı Büyüyor37.Uluslararası İstanbul Anne ...

İCF İstanbul Bebek ve Çocuk Fu...

Türkiye’de sezonu erken açan tek Bebek Çocuk Moda Platformu!İstanbul Bebek ...

CARGOCONTEYNER DERGİSİ 2019...

CARGO CONTEYNER Uluslararası Dergi.CargoConteyner markası ile 9 farklı ülk ...

KIRGIZİSTAN-Bishkek Fuarı ...

Kırgızistan Bishkek hakkında kısa bilgilendirme.Yaklaşık 40.000 toptancı, mağaza ...

MISIR FUARI 2019 Mart...

63.Mısır Uluslararası Moda, Tekstil ve Aksesuarları Fuarı01 - 03 Mart 2019 Kahir ...

Türk havlusunda hedef ilk 3...

ABD'nin Çin tekstil ürünlerine getirdiği ek vergi sonrası tanıtımlara hız veren ...

Gaziantep Triko Elemanı Yetişt...

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) üyeleri Gaziantep Ticaret Odası (GTO) tri ...

Moda ve Hazır Giyim Toplantısı...

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu'nun (MHGF) aralık ayı yönetim kurulu toplantısı ...

MERTER AVM AÇILDI...

Metro’nun Türkiye’de 13 Real, 10 Media Markt ve 13 Metro Cash&Carry mağazası ...

2019/ 16-18 EKİM ÇOCUK FUARI ...

China Toy & Juvenile Products Association ve Koelnmesse tarafından düzenlene ...

Logitrans ' - Türkiye 2018 Loj...

İstanbul’da düzenlenen logitrans, bu alanda lojistik endüstrisinin tüm paydaşlar ...

2018 ODESSA FUARI...

26-28 AĞUSTOS 2018 ODESSA FASHİON & TEXTİLE EXHİBİTİON ...

Doha'da "Türk Fashion Center" ...

Doha'da bin 500 metrekarelik alanda hizmete giren AVM'de; kadın, erkek, çocuk gi ...

Türk tekstilciler New York’ta ...

17-18 Temmuz 2018 tarihleri arasında New York’ta gerçekleştirilen Premiere Visio ...
1 / 1

Türk havlusunda hedef ilk 3

23-12-2018

ABD'nin Çin tekstil ürünlerine getirdiği ek vergi sonrası tanıtımlara hız veren Türk havlu ve bornoz ihracatçıları, bu pazarda ilk üçe girmeyi hedefliyor

Turkish Towels" markasıyla havlu ve bornoz ürünlerinde ihracatı artırmaya çalışan Denizlili üreticiler, en önemli rakiplerinden Çin'in tekstil ürünleri için ek vergi kararı alan ABD pazarına odaklanma kararı aldı. Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) verilerine göre, yılın 11 ayında Denizli'den yapılan ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 2 milyar 355 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu dönemde tekstil ve konfeksiyon ürünlerindeki ihracat ise 1 milyar 273 milyon dolara ulaştı. Tekstil ve konfeksiyon sektöründe en fazla ihracat yapılan ilk 5 ülke Almanya, İtalya, ABD, İngiltere ve Fransa oldu. Son dönemde çıkış yakalanan ABD pazarı 138 milyon dolar büyüklüğe ulaştı. Turquality Projesi kapsamında desteklenen "Turkish Towels" markası altında tanıtım ve pazarlama çalışması yürüten Denizli İhracatçı Birlikleri'nin (DENİB) hedef pazarları ise İngiltere ve ABD oldu. İki ülke arasındaki ticaret savaşlarının etkisiyle ABD'nin Çin malı tekstil ürünlerine 24 Eylül'den itibaren yüzde 5 ek gümrük vergisi getirmesi sonrası bu pazardan gelen siparişlerde artış bekleyen ihracatçı, Türk havlu, bornoz ve ev tekstili ürünlerini ABD'li tüketiciye tanıtmak için çalışma başlattı.

UZUN VADELİ HEDEF 1 MİLYAR DOLAR  

DENİB Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Memişoğlu, AA muhabirine, birlik kanalıyla yapılan ihracatın 2,3 milyar dolar olmasına rağmen farklı birliklere kaydı yapılan satışlar da ilave edildiğinde 3,5 milyar dolara yakın bir ihracata ulaştıklarını, gelecek yıl için 4 milyar dolar hedefi koyduklarını bildirdi. İhracatta ana lokomotifin tekstil konfeksiyon ürünleri olduğunu bildiren Memişoğlu, havluda yılın 11 aylık bölümünde 384 milyon dolar, bornoz ve sabahlıkta ise 112 milyon dolar ihracat yaptıklarını, bu ürünlerde kısa vadede 750 milyon dolar, uzun vadede ise 1 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduklarını kaydetti.Bu ürünlerde ABD pazarında önemli fırsatların doğduğuna işaret eden Memişoğlu, şöyle konuştu:

"ABD ile Çin arasında bir ticaret savaşı var. Bu kapsamda ABD, Çin'den aldığı havlu ve bornoz ürünlerine de ek vergi getirdi. Bu durum bizim için bir avantaj yaratacak. ABD'ye bu ürün grubunda en fazla ihracatı Hindistan ve Pakistan yapıyor. Bu ülkeleri Çin ve Türkiye izliyor. İlave vergiler nedeniyle Çin mallarından uzaklaşan Amerikan tüketicisini Türk ürünleri ile tanıştırmak istiyoruz. İlk etapta Çin'in yerini almayı hedefliyoruz. ABD'de tanıtım faaliyetlerimizi artırdık. Bunu biraz daha etkin hale getirerek ihracatımızı 2'ye hatta 3'e katlamak gibi bir hedefimiz var. 2019'dan itibaren ABD pazarında Türk tekstil ürünlerine yönelik siparişin hissedilir derecede artacağını düşünüyoruz." Havlu ve bornoz ürünlerinin tekstil sektörü içinde katma değeri yüksek grupta yer aldığına, kilogram başına ihracat değerinin 6,5 - 7 dolar seviyesinde olduğuna işaret eden Memişoğlu, girdikleri pazarlarda kalite ve tasarım farklılıklarıyla ön plana çıktıklarını aktardı.Markalaşma çalışmaları kapsamında son yıllarda 10'u aşkın Denizlili ihracatçının ABD pazarında şirket kurduğunu, tasarım ve ürünleri tanıtmak için düzenlenen fuarlarda önemli başarılara imza attığını dile getiren Memişoğlu, "Hedefimiz halen 138 milyon dolar seviyesinde olan ABD'ye tekstil ihracatımızı 400 milyon dolar seviyesine çıkarmak ve bu pazarda kalıcı olmak." dedi.

Yorumlar
whatsapp 1
+