Türk tekstilciler New York’ta gövde gösterisi yaptı - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

CBME ANNE BEBEK ÇOCUK FUARI 20...

ULUSLARARASI İSTANBUL ANNE BEBEK ÇOCUK FUARI.37.Uluslararası İstanbul Anne Bebek ...

İCF İstanbul Bebek ve Çocuk Fu...

Türkiye’de sezonu erken açan tek Bebek Çocuk Moda Platformu!İstanbul Bebek ...

CARGOCONTEYNER DERGİSİ 2019...

CARGO CONTEYNER Uluslararası Dergi.CargoConteyner markası ile 9 farklı ülk ...

KIRGIZİSTAN-Bishkek Fuarı ...

Kırgızistan Bishkek hakkında kısa bilgilendirme.Yaklaşık 40.000 toptancı, mağaza ...

MISIR FUARI 2019 Mart...

63.Mısır Uluslararası Moda, Tekstil ve Aksesuarları Fuarı01 - 03 Mart 2019 Kahir ...

Türk havlusunda hedef ilk 3...

ABD'nin Çin tekstil ürünlerine getirdiği ek vergi sonrası tanıtımlara hız veren ...

Gaziantep Triko Elemanı Yetişt...

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) üyeleri Gaziantep Ticaret Odası (GTO) tri ...

Moda ve Hazır Giyim Toplantısı...

Moda ve Hazır Giyim Federasyonu'nun (MHGF) aralık ayı yönetim kurulu toplantısı ...

MERTER AVM AÇILDI...

Metro’nun Türkiye’de 13 Real, 10 Media Markt ve 13 Metro Cash&Carry mağazası ...

2019/ 16-18 EKİM ÇOCUK FUARI ...

China Toy & Juvenile Products Association ve Koelnmesse tarafından düzenlene ...

Logitrans ' - Türkiye 2018 Loj...

İstanbul’da düzenlenen logitrans, bu alanda lojistik endüstrisinin tüm paydaşlar ...

2018 ODESSA FUARI...

26-28 AĞUSTOS 2018 ODESSA FASHİON & TEXTİLE EXHİBİTİON ...

Doha'da "Türk Fashion Center" ...

Doha'da bin 500 metrekarelik alanda hizmete giren AVM'de; kadın, erkek, çocuk gi ...

Türk tekstilciler New York’ta ...

17-18 Temmuz 2018 tarihleri arasında New York’ta gerçekleştirilen Premiere Visio ...

YENİ SAYI HAKKINDA...

Yeni sayısı için çalışmalarına başlanan dergimiz yakın zamanda ...

18-21 EYLÜL 2018 MOSKOVA RUSYA...

MOSKOVA 51.TEXTILLEGPROM FUARIRUSYA NIN EN KÖKLÜ EN BÜYÜK FUARIKATILIMCI PROFİLİ ...

2-5 EKİM 2018 MINSK - BEYAZ RU...

Tarih: 2-5 Ekim 2018Fuar Yeri: MINSK - BEYAZ RUSYAFuar Alanı: National Exh ...

CargoConteyner Dağıtıma Başlad...

Hazır giyim sektörü'ne farklı müşteri ağı oluşturan CargoConteyner dergimiz, baş ...

PİYASA MAĞAZASI AÇILDI...

1969 yılından bu yana İstanbul Sultanhamamda Nergizler ve Lalelideki ALİSA ...

ÖZLEM & DONEX BAŞARI HİKAYESİ...

Dergi: Firmanızın Kuruluşuyla İlgili Neler Söylemek İstersiniz?Keramettin KOCA : ...

Uluslararası CNR Kitap Fuarı 1...

Uluslararası CNR Kitap Fuarı 10 Mart’ta başlıyorOKU’ teması altında 1.000 üzerin ...

Gıda Enflasyonuyla Mücadele İç...

Gıda enflasyonuyla mücadele için paket açıklanacakEkonomi Bakanı Nihat Zeybekci, ...

Tekstil Ürünlerinin Gümrük İşl...

Tekstil ürünlerinin gümrük işlemlerinde değişikliğe gidildiBazı tekstil ür ...

"Tekstil, piyasalardaki rüzgar...

"Tekstil, piyasalardaki rüzgarı arkasına aldı"Tekstil sektöründe güçlü performan ...

Hazır giyimde 5 yıllık ihracat...

Hazır giyimde 5 yıllık ihracat hedefi 25 milyar dolarTGSD Yönetim Kurulu Başkanı ...

Ulaştırma Bakanı: Çamlıca kule...

Ulaştırma Bakanı: Çamlıca kulesinde inşaat hızlanacakÇamlıca'da yapımı devam ede ...

Prim borcu bulunan Bağkur'lu ç...

Prim borcu bulunan Bağkur'lu çiftçiye emeklilik fırsatıSGK ile Ziraat Bankası ar ...

Peugeot'da üst düzey atama...

Peugeot'da üst düzey atamaPeugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. Satış Direktörü olarak ...

PyeongChang 2018 Kış Olimpiyat...

PyeongChang 2018 Kış Olimpiyat OyunlarıXXIII. Kış Olimpiyat Oyunları, 9-25 Şubat ...

FARKLI SEKTÖR REKLAM ALIMLARI ...

3 Ayda bir 8 Ülke de dağıtılan CargoConteyner Dergisi bugüne kadar üretici ve tü ...
1 / 1

Türk tekstilciler New York’ta gövde gösterisi yaptı

07-08-2018

17-18 Temmuz 2018 tarihleri arasında New York’ta gerçekleştirilen Premiere Vision Fuarı’na 25 milli ve 8 bireysel olmak üzere 33 firmayla katılan Türk tekstil sektörü, dünyanın dört bir yanından gelen iş insanlarını Türkiye’de yatırım yapmaya davet ettiler.

URSA - Türk tekstil sektörü 17-18 Temmuz tarihleri arasında New York’ta düzenlenen Premiere Vision Fuarı’nda bir kez daha iddiasını ortaya koydu. Türkiye’den 25 milli 8 bireysel olmak üzere 33 firmanın katıldığı fuarda Türk tekstilcileri, gerçekleştirdikleri ticari bağlantıların yanı sıra başta ABD’li yatırımcılar olmak üzere dünyanın dört bir yanından gelen iş insanlarını Türkiye’de tekstil sektörüne yatırıma çağırdı. Fuara katılan Türk iş insanlarına öncülük yapan Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, sektörün global pazarda son derece güçlü bir imaja sahip olduğunu, Premiere Vision Fuarı’nda bu durumun bir kez daha gözler önüne serildiğini söyledi.

Yükselen pazarlara ihracat artıyor

Türk tekstil sektörünün güçlü altyapısı ve yüzyıllara dayanan deneyimi ile çok uzun zamandır kaliteli ve beğenilen ürünleri imza attığını kaydeden Engin, “Dünyanın pek çok ülkesinde, birçok insan; özellikle de üst segment ihtiyaçlarında ürünlerimizi memnuniyetle kullanıyor. Avrupa ve Kuzey Amerika gibi rekabetin çok yoğun olduğu, doygun ve yükselen pazarlara da başarıyla ihracat yapıyoruz. Avrupa’nın en büyük tekstil üreticisi olmayı başaran sektörümüz gelecekte de iddialı pozisyonunu koruyacak. Hem tasarım ve moda hem de teknik tekstiller alanında önemli atılımlar yapmaya devam edeceğiz” dedi. En son teknolojilere sahip makine parkı, esnek üretim kabiliyeti, özel ürünler üretme yeteneği ve yüksek nitelikli iş gücüne sahip olduklarını dile getiren Engin, uluslararası düzeyde tasarım ödülleri alan Türk şirketlerinin olduğunu, ayrıca teknik ve sağlık standartlarına uygun üretim ile de son derece pozitif bir imaja sahip olduklarını bildirdi.

Türkiye ekonomisinin lokomotifiyiz

Tekstil sektörünün yarattığı katma değer, sağladığı istihdam ve gösterdiği performansla Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinin başında geldiğine dikkat çeken Engin, “Hazır giyim ile birlikte sağladığımız yaklaşık 2 milyon kişilik istihdam ile ülkemizin sosyal istikrarına önemli ölüde destek oluyoruz. Özellikle katma değerli üretim açısından sahip olduğumuz çok yüksek potansiyel ise ihracat rakamlarındaki artış trendi ile de kendisini gösteriyor. Bu şekilde devam ederse 2018 yılı sonunda 9 milyar dolar civarında, tüm zamanlar için rekor niteliğinde bir değere ulaşacağız. Öte yandan yine hazır giyim ile birlikte bir bütün olarak dış ticaret fazlası veren sektörler arasında ilk sıradayız. Hepsinden önemlisi, ürün kalitemiz, moda ve trendleri belirleme gücüne sahip tasarımlarımız ve yüksek teknolojimiz ile dünyada çok özel bir yere sahibiz. Gayri safi yurtiçi hasıla (GSYH) içindeki payı ve yerli girdi kullanımında da ülkemizde ilk sırada olan Türk tekstil sektörü, küresel pazarlarda da var oluşumuzun temelini teşkil etmektedir” diye konuştu

“Avrupa’nın en büyük üreticisiyiz”

Türkiye’nin Avrupa kıtasının en büyük tekstil üreticisi olduğuna dikkat çeken Engin bunun yanı sıra Türkiye’nin dünyada 7’nci büyük pamuk üreticisi konumuna çıktığını bildirdi. Engin şunları söyledi: “Ev tekstilinde broderi ve gipür üretimi için dünyanın en büyük makine parkına sahibiz. Avrupa'nın nevresim üreten en büyük fabrikası ise Türkiye'de. Havlu konusunda dünyanın ilk üç tedarikçisinden birisiyiz. 2018 ilk altı ayı itibarıyla dünya tekstil ihracatında Türkiye'nin payı yaklaşık yüzde 3, ev ve mekân tekstillerinde yüzde 4,5 ve teknik tekstillerde yüzde 1,5'tir.”

“Teknik tekstilde büyük potansiyele sahibiz”

Sahip oldukları bir başka avantajın da 3 saatlik uçuş süresi ile 3 kıtada 10’larca ülkeye, yüzlerce şehire ulaşmak olduğunu da ifade eden Engin, tecrübeli, genç ve dinamik iş gücünün sektörün bir başka güçlü yönü olarak öne çıktığını belirtti. Engin, “Önümüzdeki dönemde iyileştirmemiz gerektiğini düşündüğümüz alanlar, teknik tekstiller, tanıtım pazarlama ve markalaşma konularıdır. Teknik tekstillerde büyük bir potansiyele sahibiz. Bu potansiyeli realiteye dönüştürmek için özellikle Bursa Teknoloji Koordinasyon Ar-Ge Merkezimizi (BUTEKOM) kurduk ve bu kuruluşumuz bünyesinde tekstil sektörümüzün tüm alanları için çok sayıda önemli çalışma yürütüyoruz” dedi. En üst düzey kaliteye sahip birçok Türk ürününün global marka olmayı hak ettiğine dikkat çeken Engin sözlerini şöyle tamamladı: “Özel sektör olarak devletimizle birlikte bu konu üzerinde çalışmaya devam edeceğiz. Diğer yandan firmalarımızın e-ticaret gibi görece yeni ve önemli bir alanda daha aktif olmaları gerekiyor. Yabancı bir aracı firma Türkiye’den kaliteli bir ürünü satın alarak e-ticaret yoluyla bunun üzerine yüzde 50 yüzde 100 kar koyabiliyor. Bu ve benzeri konularda çalışmalarımıza devam edeceğiz.”

Sanal gerçeklikle tekstilin tarihine yolculuk

Türkiye’de bir ilk olarak sanal gerçeklik tekniği ile hazırlanan Tekstil filmi de New York fuarında ziyaretçilerle buluştu. Standart tanıtım filmlerinden farklı olarak özel gözlüklerle izlenebilen filmde ziyaretçiler kendilerini sahnelerin içinde buldular. Ziyaretçiler böylece Türk tekstilinin tarihine ve gelişimine yaşayarak tanıklık etmiş oldular. Fuar boyunca sosyal medyada aktif olarak Türkiye tanıtımı yapılarak potansiyel ziyaretçilere ulaşılırken, Türkiye standını ziyaret eden alıcılar için fuarın son günü düzenlenecek çekilişle üç ziyaretçiye ise Türk kahvesi fincan seti hediye edildi.

Kaynak:https://www.dunya.com/sektorler

(yayın organlarından alınan haber ve fotoğraflar kaynağı belirtilerek yayınlanır)

Yorumlar
whatsapp 1
+