Bebek Çocuk Giyim Sektörü Üzerine Kısa Bir Değerlendirme - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

“İhracatta odağımız birim değe...

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta 1,5 dolarl ...

Tekstil ve giyimde sıra iflas,...

Tekstil ve hazır giyim sektöründe istihdam kaybının 200 bini aştığını söyleyen T ...

Markanıza Sadık Müşteri Kazanm...

Marka Sadakati Ne Anlama Geliyor?Tüketicilerin belirli bir ürün veya ...

İlave Gümrük Vergileri Hazır G...

hracat pazarlarında ciddi kayıp yaşayan Türktekstilsektörü, ithalat ...

Bölgenin En Büyük Ticari Fuarı...

Bölgenin En Büyük Ticari FuarıEn kaliteli 0-16 yaş bebek ve çocuk ürünlerinin 4 ...

IFCO 2023 - İstanbul Fashion C...

IFCO fuarı 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecekHazır giyim se ...

Orta Koridor’un Kalbi Mersin’d...

Uluslararası taşımacılık rotasında“Orta Koridor”olarak tanımlanan ve ...

Modalog Tesettür mayo trendler...

Yaz ayının gelmesi ile denizler dolup taşmaya başladı. Tesettür giyimin önde gel ...

Hugo Boss hızlı büyüyor Türkiy...

Hugo Boss Tekstil Sanayi 2023 yılı sonuna kadar Türkiye’deki üretim adetlerinde ...

Hazır giyimde hedef 40 milyar ...

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımc ...

Türk firmaları Fabric Fuarları...

New York’ta eş zamanlı düzenlenen Premiere Vision New York ve Functional Fabric ...

Hazır giyimde 4. dönüşüm teyak...

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD),hazır giyimsektöründe deği ...

Depremzede tekstilciler, otopa...

"Asrın felaketi" olarak nitelendirilen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde çok ...

Global çocuk giyim pazarı 230 ...

Global çocuk giyim pazarının 2023 yılına kadar 239 milyar dolarlık değere ulaşac ...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM B...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORGOTS (Global Organic Tex ...

Bebek Çocuk Giyim Sektörü Üzer...

Türkiye’nin hazır giyim sektöründeki performansını dünyaya kıyasla nasıl değerle ...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sek...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sektörünün Kalbi “JUNIOSHOW” ile Bursa’da atıyor.Yıld ...

2023 Tony Ödülleri Kırmızı Hal...

Her sene Broadway'deki en iyi performansların ödüllendirildiği Tony Ödülleri'nin ...

Keşfetmenin İyileştirici Gücü...

Beymen Club ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ilham vermek, keşfetmek v ...

Donatella Versace ve Dua Lipa'...

Dua Lipa, moda dünyasına ilk adımını arkadaşı Donatella Versace ile işbirliği ya ...

Tekstil sektörünün Çukurova bu...

Tekstil sektörünün Çukurova buluşması Tüyap Adana’da gerçekleşecekİlki 2020 yıl ...

MODA GAZİANTEP FUARI- 19-22 AR...

19 – 22 Aralık 2022 tarihlerinde Gaziantep Ortadoğu Fuar Merkezi’nde gerçekleşe ...

Bursa Textile Show ile tekstil...

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde tekstil sektörünün ihracatına g ...

Fashion Show Antalya – Hazır G...

Fashion Show Antalya – Hazır Giyim, Ayakkabı ve Deri FuarıHazır giyim, ayakkabı ...

Afrika Pazarına bakış açınızı ...

Export Gateway to Africa daralmakta olan Avrupa pazarının ötesine geçerek Türkiy ...

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN KÜRESEL G...

Müstakil Fuarcılık A.Ş.veTüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.işbirl ...

CBME Fuar 7-10 Aralık 2022 Da...

Bölgenin En Büyük Uluslararası Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuar'ına davetlisiniz.CBM ...

Tekstil ve ham maddeleri sektö...

2022 yılının ilk 7 ayındaki ihracatlar sektörler bazında rekora koşuyor. Tekstil ...

Maden sektörü 2022 yılında Tüy...

Maden Türkiye Fuarı 10 Yaşında! Maden sektörünün en kapsamlı fuarı alan Maden T ...

2021 İpek Böceği İhracat Ödüll...

2021 İpek Böceği İhracat Ödülleri töreninde tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ...
1 / 1

Bebek Çocuk Giyim Sektörü Üzerine Kısa Bir Değerlendirme

20-06-2023


Türkiye’nin hazır giyim sektöründeki performansını dünyaya kıyasla nasıl değerlendiriyorsunuz?

Hazır giyim ve tekstil endüstrisi, uzun yıllardır dünyada en çok uluslararası ticareti yapılan mallara konu olduğu için en çok globalleşmiş sektörlerinden biri olarak kabul edilir. Türkiye, bu globalleşmeden payını alarak, 1980-2000 yılları arasında sektörde yıllık ortalama %20.5 büyüme yakalamıştır. 2000li yıllardan itibaren Çin’in rekabet baskısı karşısında pazar payı kaybetmiş olsak da hala sektördeki büyümesini devam ettiren güçlü konumunda bir ülkeyiz. 2018 yılında dünyada yaklaşık 480 milyar dolar olarak gerçekleşen hazır giyim ihracatının içinde, 15 milyar doları geçen ihracatıyla dünyanın en büyük 7. hazır giyim ihracatçısı Türkiye’dir. Bu rakamlarla hazır giyim sektörü, 2018 yılında ülkenin en fazla ihracat yapan ikinci sektörü oldu.

Peki, bebek-çocuk giyim sektöründe durum nasıl?

Küresel hazır giyim sektörünün içinde bebe-çocuk giyim alt sektörü yüksek büyümesi ile öne çıkıyor. Öyle ki yılda ortalama %4 büyümüş olan yetişkin hazır giyim sektörüne karşın bebe-çocuk giyim sektörü %6 büyüyor. Yani bebek-çocuk sektörü yetişkin hazır giyim ticaretinden %50 daha hızlı büyümekte. Trademap verilerine göre, yaklaşık 20 milyar dolar ticaret hacmine sahip olan küresel bebek giyim endüstrisinin içinde Türkiye en büyük 10 ihracatçı ülke konumundadır ve toplam ihracat içinden %2.6 pay alıyor. Sektördeki üretici yoğunluğu açısından en büyük ve fazla sayıda oyuncu Bursa, Denizli ve İstanbul’da bulunuyor. Bursa, üretimin %80’ini yapan ilimiz. Uludağ İhracatçı Birlikleri’nin verilerine göre Bursa’nın bebe giyim ihracatı 2012-2017 yılları arasında yılda ortalama %24 büyüdü. Bu da Türkiye’nin sektördeki güçlenen konumunu gösteren bir başka işaret.

Bebek-çocuk giyim sektörünün geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bebek-çocuk giyim sektörü bereketli, geleceği parlak bir endüstri. Bu sektörde yer alan şirketler, ihracata istekli, esnek kabiliyetlere sahip ve girişimcilik ruhunun kuvvetli olduğu şirketler. Modern dünyanın rekabetçi şirket uygulamalarından uzak olmasına rağmen pek çok şirketin işlerini yürütmeye devam etmesi bu bereketten dolayıdır. Başka iş kollarında affedilmeyecek stratejik hataları tolere eden güzel bir sektör. Bu bereketin üzerine bir de doğru yöntemler kullanmaya başlayanlar, yani “iyi yönetim” uygulamalarını benimseyenler ise gözle görülür farklar ortaya koyuyor. Sektörde son 4 yılda 18 kat büyüyen işletmeler var. Konu sadece adet-ciro büyümesi değil tabi ki. Sürdürülebilir bir yönetim yapısı oluşturmak, sürekli iyileştirme çemberleri kurmak, bilgi teknolojilerini kullanarak altyapılar oluşturmak bu başarılı şirketlerin diğer özellikleri. Bu şirketler; yıllık ürün ağacı oluşturmaktan, üretim planlamasına, kalite güvence sistemi kurmaktan, müşteri eylem planlarına, sıhhatli bir nakit akım planlamasına ve en sonunda parayı kasaya koyuncaya kadar zincirin 25 halkasını birbirine bağlamakta ve en zayıf halkalarını güçlendire güçlendire ilerliyorlar.

Bebek-çocuk giyim sektöründe faaliyet gösteren şirketler nelere dikkat etmelidir?

Diğer sektörlerle karşılaştırıldığında, bebe-giyim sektöründeki en zayıf halkası pazarlama uygulamaları. Sektördeki şirketler üretmeyi bir şekilde başarmış olsa da, doğru bir müşteri politikası oluşturmak, hedefli müşteri yönetmek, müşteri müzakerelerini bilgi temeline dayandırmak, şirketin pazarlama kaynaklarını doğru yerlere sevk etmek, ürün grubu yönetimini müşteri odaklı hale getirmek için yapılacak pek çok çalışma var.
İşletme sahiplerinin pazar dinamiklerini iyi anlayarak, şirketlerine çok iyi liderlik etmeleri gerektiğine inanıyorum. Çünkü liderlik eksikliği çok pahalıya mal olan bir yetersizliktir.

Kaynak: https://www.annebebek.com.tr/bebek/Haberler-Urunler/Bebek-Cocuk-Giyim-Sektoru-Uzerine-Kisa-Bir-Degerlendirme/1507


Büşra Seza Genç

Yorumlar
whatsapp 1
+