Markanıza Sadık Müşteri Kazanmanız İçin 10 Yöntem - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

Dosso Dossi Fashion Show büyük...

40 ülkeden 5 bin alıcının geldiği Dosso Dossi Fashion Show, yoğun talep üzerine ...

Markalaşma ve e-ihracata ağırl...

Hazır giyim sektöründe zor günlerden geçildiğini söyleyen Adana Giyim Sanayicile ...

“İhracatta odağımız birim değe...

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta 1,5 dolarl ...

Tekstil ve giyimde sıra iflas,...

Tekstil ve hazır giyim sektöründe istihdam kaybının 200 bini aştığını söyleyen T ...

Markanıza Sadık Müşteri Kazanm...

Marka Sadakati Ne Anlama Geliyor?Tüketicilerin belirli bir ürün veya ...

İlave Gümrük Vergileri Hazır G...

hracat pazarlarında ciddi kayıp yaşayan Türktekstilsektörü, ithalat ...

Bölgenin En Büyük Ticari Fuarı...

Bölgenin En Büyük Ticari FuarıEn kaliteli 0-16 yaş bebek ve çocuk ürünlerinin 4 ...

IFCO 2023 - İstanbul Fashion C...

IFCO fuarı 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecekHazır giyim se ...

Orta Koridor’un Kalbi Mersin’d...

Uluslararası taşımacılık rotasında“Orta Koridor”olarak tanımlanan ve ...

Modalog Tesettür mayo trendler...

Yaz ayının gelmesi ile denizler dolup taşmaya başladı. Tesettür giyimin önde gel ...

Hugo Boss hızlı büyüyor Türkiy...

Hugo Boss Tekstil Sanayi 2023 yılı sonuna kadar Türkiye’deki üretim adetlerinde ...

Hazır giyimde hedef 40 milyar ...

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımc ...

Türk firmaları Fabric Fuarları...

New York’ta eş zamanlı düzenlenen Premiere Vision New York ve Functional Fabric ...

Hazır giyimde 4. dönüşüm teyak...

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD),hazır giyimsektöründe deği ...

Depremzede tekstilciler, otopa...

"Asrın felaketi" olarak nitelendirilen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde çok ...

2023 Tony Ödülleri Kırmızı Hal...

Her sene Broadway'deki en iyi performansların ödüllendirildiği Tony Ödülleri'nin ...

Bursa Textile Show ile tekstil...

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde tekstil sektörünün ihracatına g ...

Fashion Show Antalya – Hazır G...

Fashion Show Antalya – Hazır Giyim, Ayakkabı ve Deri FuarıHazır giyim, ayakkabı ...

Afrika Pazarına bakış açınızı ...

Export Gateway to Africa daralmakta olan Avrupa pazarının ötesine geçerek Türkiy ...

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN KÜRESEL G...

Müstakil Fuarcılık A.Ş.veTüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.işbirl ...

CBME Fuar 7-10 Aralık 2022 Da...

Bölgenin En Büyük Uluslararası Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuar'ına davetlisiniz.CBM ...

Tekstil ve ham maddeleri sektö...

2022 yılının ilk 7 ayındaki ihracatlar sektörler bazında rekora koşuyor. Tekstil ...

Maden sektörü 2022 yılında Tüy...

Maden Türkiye Fuarı 10 Yaşında! Maden sektörünün en kapsamlı fuarı alan Maden T ...

2021 İpek Böceği İhracat Ödüll...

2021 İpek Böceği İhracat Ödülleri töreninde tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ...

Eureka Kapsamında Brezilya Gl...

21 Temmuz 2022Eureka KapsamındaBrezilya GlobalStars Çağr ...

Junioshow Ocak 2020 Fuarı Sona...

Junioshow Ocak 2020 Fuarı Sona ErdiJunioshow 28 Bine Yakın Sektör Profesyonelini ...

Hazır giyim sektörü savaş nede...

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği(AHKİB) Yönetim Ku ...

Minder üretimi gerçekleştiren ...

“Üretimde farkımız hayata alıcı gözle bakmamız”Minder üretimi gerçekleştiren Tev ...

2022 Haziran JUNIOSHOW Bursa F...

On binlerce 'sonbahar - kış' kreasyonu ürünlerini görmeye hazır mısınız?Bebe ve ...

Lojistik Sorunları Toplantısı ...

03-22-2022 Salı Günü , İstanbul ilinde Müsiad'da İstanbul Gümrükleri Genel ...
1 / 1

Markanıza Sadık Müşteri Kazanmanız İçin 10 Yöntem

27-11-2023

Marka Sadakati Ne Anlama Geliyor? 

 

Tüketicilerin belirli bir ürün veya hizmet grubunda devamlı olarak aynı markadan alışveriş yapması o markaya olan güvenini gösteriyor. Müşteri bir markadan alışveriş yaptığında sorun yaşamayacağına, olası bir sorun halinde de durumun hızlıca çözüleceğine inanıyorsa müşteri ile ilgili marka arasında bir bağ kurulmuş oluyor.

Müşteri Sadakati Firmalar İçin Neden Önemli

Markalar müşteri sadakati sayesinde büyüyor ve karlılıklarını artırıyorlar. Sadık müşteriler sayesinde her daim baz bir satış miktarı yakalanabiliyor. Sadık müşterilerin memnuniyetini çevreleriyle paylaşması ise markaların tanınırlığını artırmada en etkili yöntemlerden bir tanesi.

Z Kuşağında Marka Sadakati

Markaların sadık müşteri kitlesi edinme konusunda ileriye dönük şekilde başarılı olabilmeleri için 2000 yılı sonrası doğan ve “Z Kuşağı” olarak tanımlanan kitleyi yakından tanımaları önem taşıyor. Bu kuşak henüz iş gücüne katılmamış olsa da önümüzdeki 5-10 yıllık süreç içinde pazarın büyük kısmını etkileyecek alım gücünde olacak. Yapılan araştırmalara göre teknolojinin göbeğinde doğan Z kuşağı sanılanın aksine online alışveriş yerine deneyerek alışveriş yapmayı tercih ediyor. Dolayısıyla firmaların müşterilerini mağaza içi deneyimde memnun etmeleri de çok önemli. Z kuşağının marka sadakati eski kuşaklara göre daha düşük. Bu nedenle firmaların marka yönetimi alanında müşteri sadakatine yönelik etkin çalışmalar yapmaları gerekiyor. İşte markanıza sadık müşteri kazanmanızı sağlayacak 10 trend yöntem:

1.          Müşterileri Tanımak
Müşteri sadakatini oluşturmak için elbette ki her şeyden önce müşterileri iyi tanımak gerekiyor. Müşterileri tanıyarak taleplerini, beklentilerini analiz etmek ve buna yönelik ürünler sunmak önem taşıyor. Müşterilerin bakış açıları dönemden döneme değişebiliyor. Bu değişimi takip eden firmalar yenilikçi bir kimlik kazanarak müşterilerine talebe uygun ürünler sunabiliyor.

2.          Çözüm Odaklı Müşteri Hizmetleri Sunmak
Satın alınan ürünle ilgili olası bir sorunda müşteri hizmetlerine kolaylıkla ulaşılabilmesi ve sorunun hızlıca çözülmesi müşterilerin marka seçimini doğrudan etkiliyor. Telefonda dakikalarca bekleten bir müşteri hizmetleri hattı, müşteri kazanma sürecini sekteye uğratıyor.


3.          Ürünleri Farklı Kılacak Yöntemler Geliştirmek
Günümüzde markaların sayısı çoğaldıkça buna bağlı olarak rekabetin de arttığı bir gerçek. Bu rekabet ortamında ön plana çıkabilmek için ürün ve hizmet kalitesini artırarak farklılaşmaya gitmek gerekebiliyor.


4.      Firmaya Özgü Bir Tarz Yaratmak
Yoğun rekabet ortamında markayı öne çıkarmak ve sadık müşteri kazanmak adına farklı ve dikkat çekici bir slogan yaratmak etkili bir yöntemdir. Akılda kalıcı bir sloganı marka ile özdeşleştirerek müşteri kitlesi yaratabilmek mümkün.


5.      Satış Sonrasında Müşterilerle İletişim Halinde Kalmak
Marka ile müşteri ilişkisini yalnızca ürün satışına indirgemeyip satış sonrasında da müşteri ile iletişim halinde kalmak çok önemlidir. Satış sonrasında ürünle ilgili memnuniyeti takip etmek markaya karşı müşteri sadakati yaratıyor.


6.      Müşterilerden Geri Bildirim Almak
Müşteri ile ilişkinin satış sonrasında da devam etmesini sağlayarak onlardan geri bildirimler almak ve bu bildirimleri dikkate alıp değerlendirmek müşterilerin gözünde son derece kıymetli. Satın alınan ürünle ilgili memnuniyetle sınırlı kalmayıp satışın her aşaması ile ilgili müşterilerden olumlu ve olumsuz yorumları almak gerekiyor.


7.      Sadakat Programları Belirlemek
Markalar, sadakat programları ile müşteri bağlılığını artırabiliyor. Daimi müşterilere puan biriktirme ve daha sonra bu puanları kullanarak indirimli ürün satın alma imkanı tanımak, belli bir meblağın üzerindeki alışverişlerde başka bir ürün grubunda indirim sağlamak gibi çeşitli örnekler sıkça karşımıza çıkıyor.


8.          Dürüstlük
Ürün bilgilerinde dürüst ve güvenilir olmak, sadık müşteri kazanmak için önemli. Satış yapmak adına yanıltıcı bilgiler vermemek ve dayanıksız vaatlerde bulunmamak gerekiyor.


9.          Müşterilere Garanti Vermek
Müşteriler uzun süreli garantisi olan ürünlere daha çok yöneliyor. Kanunda belirtilene ek şekilde bir garanti süresi sağlamak ilgili ürünlere yönelik talebin artmasını sağlıyor. 

10.  Toplumsal Konulara Karşı Duyarlılık
Müşteri ile sürdürülebilir ilişki oluşturmanın önemli noktalarından biri de toplumsal konulara karşı duyarsız kalmamak. Önemli toplumsal konuları takip ederek çeşitli kampanyalar düzenlemek müşterilerle sıcak bağ kurmaya yardımcı oluyor. Örneğin büyük orman yangınları yaşandığında bu konudaki gelişmeleri takip edip firma olarak ağaç dikme kampanyaları düzenlemek, markayı toplum nezdinde duyarlı ve saygın bir pozisyona getiriyor.


Bebek ve çocuk ürünleri sektöründe geleceği şekillendirecek trendleri öğrenmek ve yeni bağlantılar kurmak için, siz de 13-16 Aralık 2023 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleşecek 41. Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı - CBME Türkiye'ye online ziyaretçi kaydınızı buradan yapabilir, böylece sektördeki güncel gelişmeleri yakından takip edebilir ve yerli ve yabancı 1100'den fazla markanın sergilediği en yeni ürünleri sezonunu önce keşfetme fırsatını yakalayabilirsiniz.


Kaynak;https://www.cbmeturkiye.com.tr/tr/trend--cbme-turkiye/trend-blog/marka-sadakati.html

Yorumlar
whatsapp 1
+