Türkiye'den lüks marka çıkmaz - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

“İhracatta odağımız birim değe...

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta 1,5 dolarl ...

Tekstil ve giyimde sıra iflas,...

Tekstil ve hazır giyim sektöründe istihdam kaybının 200 bini aştığını söyleyen T ...

Markanıza Sadık Müşteri Kazanm...

Marka Sadakati Ne Anlama Geliyor?Tüketicilerin belirli bir ürün veya ...

İlave Gümrük Vergileri Hazır G...

hracat pazarlarında ciddi kayıp yaşayan Türktekstilsektörü, ithalat ...

Bölgenin En Büyük Ticari Fuarı...

Bölgenin En Büyük Ticari FuarıEn kaliteli 0-16 yaş bebek ve çocuk ürünlerinin 4 ...

IFCO 2023 - İstanbul Fashion C...

IFCO fuarı 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecekHazır giyim se ...

Orta Koridor’un Kalbi Mersin’d...

Uluslararası taşımacılık rotasında“Orta Koridor”olarak tanımlanan ve ...

Modalog Tesettür mayo trendler...

Yaz ayının gelmesi ile denizler dolup taşmaya başladı. Tesettür giyimin önde gel ...

Hugo Boss hızlı büyüyor Türkiy...

Hugo Boss Tekstil Sanayi 2023 yılı sonuna kadar Türkiye’deki üretim adetlerinde ...

Hazır giyimde hedef 40 milyar ...

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımc ...

Türk firmaları Fabric Fuarları...

New York’ta eş zamanlı düzenlenen Premiere Vision New York ve Functional Fabric ...

Hazır giyimde 4. dönüşüm teyak...

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD),hazır giyimsektöründe deği ...

Depremzede tekstilciler, otopa...

"Asrın felaketi" olarak nitelendirilen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde çok ...

Global çocuk giyim pazarı 230 ...

Global çocuk giyim pazarının 2023 yılına kadar 239 milyar dolarlık değere ulaşac ...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM B...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORGOTS (Global Organic Tex ...

Bebek Çocuk Giyim Sektörü Üzer...

Türkiye’nin hazır giyim sektöründeki performansını dünyaya kıyasla nasıl değerle ...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sek...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sektörünün Kalbi “JUNIOSHOW” ile Bursa’da atıyor.Yıld ...

2023 Tony Ödülleri Kırmızı Hal...

Her sene Broadway'deki en iyi performansların ödüllendirildiği Tony Ödülleri'nin ...

Keşfetmenin İyileştirici Gücü...

Beymen Club ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ilham vermek, keşfetmek v ...

Donatella Versace ve Dua Lipa'...

Dua Lipa, moda dünyasına ilk adımını arkadaşı Donatella Versace ile işbirliği ya ...

Tekstil sektörünün Çukurova bu...

Tekstil sektörünün Çukurova buluşması Tüyap Adana’da gerçekleşecekİlki 2020 yıl ...

MODA GAZİANTEP FUARI- 19-22 AR...

19 – 22 Aralık 2022 tarihlerinde Gaziantep Ortadoğu Fuar Merkezi’nde gerçekleşe ...

Bursa Textile Show ile tekstil...

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde tekstil sektörünün ihracatına g ...

Fashion Show Antalya – Hazır G...

Fashion Show Antalya – Hazır Giyim, Ayakkabı ve Deri FuarıHazır giyim, ayakkabı ...

Afrika Pazarına bakış açınızı ...

Export Gateway to Africa daralmakta olan Avrupa pazarının ötesine geçerek Türkiy ...

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN KÜRESEL G...

Müstakil Fuarcılık A.Ş.veTüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.işbirl ...

CBME Fuar 7-10 Aralık 2022 Da...

Bölgenin En Büyük Uluslararası Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuar'ına davetlisiniz.CBM ...

Tekstil ve ham maddeleri sektö...

2022 yılının ilk 7 ayındaki ihracatlar sektörler bazında rekora koşuyor. Tekstil ...

Maden sektörü 2022 yılında Tüy...

Maden Türkiye Fuarı 10 Yaşında! Maden sektörünün en kapsamlı fuarı alan Maden T ...

2021 İpek Böceği İhracat Ödüll...

2021 İpek Böceği İhracat Ödülleri töreninde tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ...
1 / 1

Türkiye'den lüks marka çıkmaz

12-09-2017

Tanrıverdi: Türkiye'den lüks marka çıkmaz

"Kıyafet için eskiden 5 yıllık bir bedel ödeniyordu, şimdi 3 yıllık bir bedel ödeniyor" diyen İHKİB Başkanı Tanrıverdi, bu noktada Türkiye'den lüks bir marka çıkmasını kimsenin beklememesi gerektiğini söyledi.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'den lüks bir marka çıkmasını kimsenin beklememesi gerektiğini, Türkiye'de böyle bir potansiyel bulunmadığını, hem talebin hem de hedefin olmadığını söyledi.

Tanrıverdi yaptığı açıklamada, Türkiye'nin yılda 17 milyar dolar civarında hazır giyim ihraç ettiğini belirterek, 2023'te hazır giyim ihracatında miktarın değişmeyeceğini ancak rakamın artacağını düşündüklerini, 2023 için 60 milyar dolarlık bir projeksiyon yaptıklarını, bunun 30 milyar dolarını Türkiye'de üreteceklerini, diğer 30 milyar dolarlık kısmını da organizatör ülke olarak yapmayı planladıklarını kaydetti.

Turistlere yapılan satışa değinen Tanrıverdi, İstanbul'daki AVM'lerde satışların yüzde 30'undan fazlasının yabancılara yapıldığını, bu oranın daha da artacağını düşündüğünü söyledi.

"200 kişilik alım grubu gelecek"

Hikmet Tanrıverdi, Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul'un (MBFWI) 12-15 Eylül 2017'de Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nde gerçekleştirileceğini belirterek, MBFWI için yabancı gazeteciler ile 200 kişilik bir alım grubunu İstanbul'a getireceklerini, yurt dışında da küçük bir organizasyon yapacaklarını bildirdi.

Türklerin yaptığı tasarımları gösterebilmenin bir yolunun da moda haftaları olduğunu vurgulayan Tanrıverdi, moda haftaları konusunda kısa vadede dünya sıralamasına girmenin çok kolay olmadığını, 130'dan fazla ülkede moda haftası etkinlikleri düzenlendiğini söyledi.

Tanrıverdi, şimdiye kadar sadece Türk tasarımcıların olduğu moda haftaları düzenlendiklerini ifade ederek, "Moda haftasına katılan bazı tasarımcılarımız, daha sonra yurt dışındaki daha büyük moda haftalarına da katıldı. Kendimize 2023 yılına kadar dünyadaki ilk 5 moda haftasından biri olma hedefi koyduk. Bu yolda emin adımlarla ilerliyoruz." diye konuştu.

Yaptıkları çalışmalarla İstanbul Moda Haftası'nın dünyada bilinen bir moda haftası haline geldiğini belirten Tanrıverdi, "Moda haftaları içerisinde dünyada ilk 10 içerisindeyiz." dedi.

"Biz artık düz üretici olamayız"

İHKİB Başkanı Tanrıverdi, Türkiye'nin, bölgenin "moda lideri" olma gibi bir hedefi bulunduğunu ifade ederek, "Moda haftalarının kent ekonomisine ve İstanbul'un tanıtımına ciddi katkısı var. Üstelik Mercedes Benz gibi global bir marka, bu etkinliğe sponsor." dedi.

MBFWI'yı düzenlemeye başladıklarında Türkiye'de tasarım algısının pek olmadığını ancak son 3-4 yıldır devlet büyükleri de dahil olmak üzere herkesin tasarımın önemini anlattığını, tasarımla ilgili çok sayıda teşvikin çıkmaya başladığını belirten Tanrıverdi, şunları kaydetti:

"Biz artık düz üretici olamayız. Olduğumuz zaman rekabet edemeyiz. Rekabet edebilme durumumuz ancak tasarımla olur. Biz bugün belki İtalya'nın daha önce yapmış olduklarını yeni yapıyoruz. Biz bu işe başladığımızda Türkiye'de tasarım eğitimi almak isteyenlerin sayısı çok düşüktü. Böyle bir ortamda başladık. Ama bugün 30 üniversitemizde tasarım bölümü var. Geriye dönük baktığımızda, çok ciddi bir mesafe katettik. Türkiye'de 'tasarım üniversitesi' tarzında bir eğitim kurumu olması gerektiğini düşünüyorum. Türkiye tasarım ülkesi olduğunda daha katma değerli ürünler satacak. Sizin normalde 1 liraya sattığınız düz bir cam bardağını tasarladığınız zaman 3 liraya satabiliyorsunuz. O yüzden firmaların bu işe biraz daha eğilmeleri gerekiyor. Örneğin, içecek üretiyorsunuz, şişenizi değiştirdiğiniz zaman fiyatınız piyasadaki diğer markalara göre yüzde 30-40 artabiliyor."

Tanrıverdi, tasarım kültürünün Türkiye'de yavaş yavaş oturmaya başladığını da söyledi.

"Orta Doğulu büyük firmalar üretimlerini Türkiye'de yaptırıyor"

Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'de hazır giyim ihracatına başladıklarında 3 dolar seviyesinde olan ihracat kilogram fiyatının 22 dolarlara kadar çıktığını belirterek, "Bugün baktığınızda ihracat kilogram fiyatında Türkiye ortalaması 1,4 dolar. Hazır giyimin 24 dolarlarda olması, ki bunların içerisinde çorap da var, çorap olmasa sadece üst grup olsa bu rakam 40 dolarlara kadar çıkabilir. Bu rakam İtalya'da 70 dolar. Türkiye'nin bu rakamı 50 dolarlara çıkarması lazım." şeklinde konuştu.

Son düzenlenen moda haftası kapsamında 50 milyon dolarlık satış yapıldığını bildiren Tanrıverdi, Türkiye'den alım yapmayan, Uzak Doğu'da üretim gerçekleştiren Orta Doğulu büyük firmaların son 3-4 yıldır üretimlerini Türkiye'de yaptırdığını söyledi.

Tanrıverdi, "Eskiden Türkiye'den bir firma, yurt dışına gittiğinde büyük mağazalar zincirinde rafa girmeye kalktığında çok zorlanıyordu. Şimdi bu aşılır hale geldi. Türkiye'nin de doğru markaları var. Yabancılar 'Bunlar gelirse alırız' diyorlar. Avrupa'daki department store dediğimiz çok katlı mağazalarda Türk markaları artık yavaş yavaş kendine yer edinmeye başladı. Bu bir süreç... Baktığımızda, rakiplerimizin de 50-100 yıllık geçmişleri var. Türkiye'deki hazır giyimde ise mağazalaşma ve markalaşma 2000'lerde başladı." ifadelerini kullandı.

"Türkiye'den lüks bir marka çıkmasını kimse beklemesin"

İHKİB Başkanı Tanrıverdi, Türkiye'den lüks bir marka çıkmasını kimsenin beklememesi gerektiğini, Türkiye'de böyle bir potansiyel bulunmadığını, hem talebin hem de hedefin olmadığını söyledi.

Türkiye'nin orta ve ulaşılabilir markalar çıkarmayı hedeflemesi gerektiğini vurgulayan Tanrıverdi, devamla şunları kaydetti:

"Zaten dünyanın trendi de o yönde gidiyor. Eskiden giyim harcamaları yiyecek içecekten sonra ikinci sıradaydı, şimdi sekizinci sıraya kadar düştü. Önüne teknolojiden tutun da ulaşıma kadar birçok farklı şey girdi ve kıyafet biraz daha gerilere gitti. İnsanlar artık çok hızlı tüketiyorlar. Hem en ucuza almak hem de modayı takip etmek istiyorlar. Eskiden alınan bir elbise 3 yıl dolabınızda dururdu ve giyilirdi. Ama şimdi insanlar bir sezon geçtikten sonra o kıyafeti giymek istemiyorlar. Yani, kıyafet için eskiden 5 yıllık bir bedel ödeniyordu, şimdi 3 yıllık bir bedel ödeniyor. Bundan dolayı da artık fast fashion dediğimiz hızlı moda var. Modada da hızlı tüketim başladı."

Kaynak:www.dunya.com/sektorler/tekstil

(yayın organlarından alınan haber ve fotoğraflar kaynağı belirtilerek yayınlanır)

Yorumlar
whatsapp 1
+