Markalar Bağdat Caddesi'ne dönüyor;
Mağazaların bir bir kapandığı Bağdat Caddesi'nde hareketlilik yeniden başlıyor.
Yüksek kurun etkisiyle mağazaların bir bir kapandığı Bağdat Caddesi, yeniden canlanıyor. Birçok marka, bu sezon yeni mağaza açılışına hazırlanıyor.
Markaların Bağdat Caddesi'ndeki yeni gözdesi ise Suadiye. Beymen, 5 katlı müstakil mağaza ile bugün başlangıç yaptı. Verilen bilgiye göre, Suadiye'de bir de Beymen Club açılacak. Zara'nın kapattığı mağazasına İtalyan yeme içme markası Eataly talip olmuştu. Eataly, İstanbul Zorlu Center'dan sonra ikinci şubesini 5.2 milyon TL'lik yatırımla Suadiye'de açmak için çalışmalara başlamıştı. Başlangıçta bin 200 metrekarelik alana sahip olacak mağazanın bu ay hizmete girmesi bekleniyor.
Mağazayı kısa sürede bin 500 metrekareye çıkarmayı hedefleyen marka, 85 kişi istihdam edecek restorantda 20 milyon TL'lik ciro hedefliyor. Ünlü fransız marka Chanel'in Suadiye'de 21 milyon dolara 5 katlı bina satın almıştı. İnşaatı hale devam eden mağazanın bu sezon açması ve Avrupa'nın en şaşaalı binası olması bekleniyor.
Birçok markanın bu sezon Bağdat Caddesi'nde yeniliğe gittiğini duyduklarını söyleyen Boyner Grup Perakende Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı- COO ve Beymen CEO'su Elif Çapçı, yakında caddenin rönesansına tanık olacaklarını belirtti. Bağdat Caddesi'nde Erenköy'den Suadiye'ye bir geçiş söz konusu olduğunu ve kendilerinin bu yeni yapılanmanın önemli mihenk taşlarından biri olduğunu vurgulayan Çapçı, "Vaktiyle Beymen, Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi'nde nasıl bir enerji yarattıysa, şimdi aynı şekilde Bağdat Caddesi'nde de bu enerjiyi yaratacağız. Beymen Suadiye 481 mağazasıyla caddenin yeniden doğuşuna imza attık" diye konuştu.
25 milyon liralık yatırım
Çok uzun zamandır Bağdat Caddesi'nde büyük, müstakil bir binada fl agship bir Beymen mağazası istediklerini söyleyen Çapçı, "Aradığımız lokasyonu bulunca, 2015'te Akiş GYO'nun inşaata başlamasıyla projeyi hayata geçirdik, kira konusunda da orta yolu bulduk" dedi.
Ünlü İngiliz perakende mimarı HMKM tarafından projelendirilen mağaza, toplam 25 milyon TL'lik yatırım ile hayata geçirildi. Yeni mağaza, 5 bin metrekare alanı, 700'ü aşkın dünya markası ve 20 farklı ürün kategorisi ile Beymen'in en büyük cadde mağazası. Beymen'in kadın, erkek, kozmetik, çocuk ve ev olmak üzere bütün departmanları özel dekorları ile bir mağazada toplandı.
İlk yılında 100 milyon TL cironun hedeflendiği mağazada 100 kişi istihdam edecek. Beymen, yıl sonuna kadar 8 yeni mağaza açacak ve toplamda 50 milyon TL yatırım yapacak. Şirket, Türkiye genelinde toplam 90 mağaza ve yaklaşık 78 bin metrekare ve bin 700 personele ulaştı. Ayrıca açılışla birlikte Boyner Grup Sosyal Sorumluluk projelerinden ‘Askıda İyilik'e de destek verecek.
Kaynak:https://www.dunya.com/sektorler
(yayın organlarından alınan haber ve fotoğraflar kaynağı belirtilerek yayınlanır)