Bebeciler ihracat rotasını Polonya’ya çevirdi
Türkiye’de bebe ve
çocuk konfeksiyonu üretiminin yüzde 80’ini tek başına karşılayan Bursa,
ihracatla büyüme yolculuğunda rotasını bu kez Avrupa’nın lojistik merkezi
konumundaki Polonya’ya çevirdi. 130’a yakın iş insanı, Varşova’da ikili iş
görüşmeleri gerçekleştirdi.
BURSA (DÜNYA) -Ticaret Bakanlığı’nın destekleriyle sektöre
yönelik 2 ayrı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi’ni (UR-GE)
yürüten Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), şimdiye kadar ABD, Afrika, İran,
Kırgızistan ve Kazakistan gibi önemli pazarlarda sektörün açılımına öncülük
etti. ‘Juniokids’ kurumsal markası ile faaliyetlerini sürdüren bebe ve çocuk
konfeksiyonu sektörünün 11. yurt dışı programı ise Avrupa Birliği’nin en
dinamik ve en hızlı büyüyen ülkelerinden Polonya oldu. Bursalı 60’ı aşkın
firmadan yaklaşık 130 iş insanı, Polonya’nın başkenti Varşova’da B2B
organizasyonu gerçekleştirdi.
“Polonya, Avrupa için geçiş kapısı”
BTSO
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, BTSO olarak bebe ve çocuk
konfeksiyonu firmalarının ihracatçı kimliğini güçlendirmeyi hedeflediklerini
söyledi. BTSO olarak 1 ay önce Tekstil ve Giysilik Kumaş UR-GE Projesi
üyelerini Lodz kentinde Polonyalı firmalarla buluşturduklarını hatırlatan
İsmail Kuş, “Üretim noktasında Türkiye’nin en önemli merkezi olan Bursa’nın
ihracatta yeni başarılara imza atmasını istiyoruz. Bebe ve çocuk
konfeksiyonunda Bursa’mızın üretim tecrübesi üst noktada. Bizler de geniş bir
katılımla B2B organizasyonu gerçekleştirdik. Polonya, Avrupa’nın geçiş kapısı
konumunda. Bursa için de bu pazardan üst düzeyde faydalanmalıyız” dedi.
“Avrupa’ya Bursa ürünlerini satmak istiyoruz”
Bebe
Çocuk Konfeksiyon Sektörü Sanayici ve İş Adamları Derneği (BEKSİAD) Başkanı
Ömer Yıldız, BTSO öncülüğünde Ticaret Bakanlığı destekleriyle düzenlenen B2B organizasyonunun
sektör için büyük önem taşıdığını ifade etti. Sektörün uzun yıllardır Polonya
pazarı üzerinden Avrupa’ya açılmayı hedeflediğini ifade eden Yıldız, “Polonya
ile Bursa arasında yeni ticaret köprülerinin kurulmasını istiyoruz. Sektörümüz
Avrupa’yı çok önemsiyor” ifadelerini kullandı.
“İhracattan başka çaremiz yok”
BTSO
Heyet Başkanı ve Meclis Üyesi Mesut Okyay, Polonya’nın Avrupa’nın en önemi
lojistik merkezi konumunda olduğunu dile getirerek, “Polonya, Avrupa’ya açılmak
için doğru bir nokta. Sektörümüzün istikrarlı büyümesi için ihracat
kanallarımızı mutlaka farklı ülkeler üzerinde daha fazla güçlendirmek
zorundayız” şeklinde konuştu.
“Polonya’daki fırsatları kaçırmayın”
Varşova programı kapsamında Wolka Kosowska toptancı bölgesinde incelemelerde bulunan UR-GE projesi üyeleri ayrıca Varşova Büyükelçiliği Ticaret Başmüşaviri Attila Gökhan Kızılarslan ile bir araya geldi. Bursalı firmalara Polonya ekonomisi ve sektör hakkında bilgiler de veren Kızılarslan, “Önemli olan suyun şiddeti değil, suyun sürekliliğidir. UR-GE firmalarımız mutlaka Polonya’da yer almalı. Çünkü Polonya gelişmekte olan ülke. Reel gelirleri hızla artıyor. Bu artan yeni gelirler aynı zamanda yeni talepler demek. Bunu karşılayacak olan ülke ise Türkiye’dir. BTSO’yu organizasyondan dolayı tebrik ediyorum. Her zaman firmalarımızın yanındayız” dedi.
Kaynak; https://www.dunya.com/sektorler/tekstil/bebeciler-ihracat-rotasini-polonyaya-cevirdi-haberi-443947