Deri Sektöründen 1,5 Milyar Dolarlık İhracat - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

ZETSIAD CBME Anne Bebek Fuarın...

ZETSIAD DerneğiZeytinburnu Tekstil Sanayici İş Adamları Derneği Başkanı Sayın '' ...

2 Milyar Dolarlık Sektörün Ulu...

CBME Türkiye 38. Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı.2 Milyar ...

Küresel Markalara İhtiyaç Var...

TİM Başkanı Gülle: Küresel markalara ihtiyaç var;LeShow Deri ve Moda Fuarı açılı ...

Türk Tekstili,Alman Pazarında ...

Türk Ev Tekstil Firmaları, Heimtextil Frankfurt Fuarı’na Katıldı;Türkiye’nin ev ...

CBME FUARI KOSGEB BAŞVURULARI...

38. Uluslararası İSTANBUL Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı KOSGEB başvuruları baş ...

2020 - Vergi Tahsilatlarına İl...

6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 41 inci maddesi ile ...

CJF- CILD AND JUNIOR FASHION ...

CJF- Cild And Junior Fashion Spring 24-27-2020 FuarCJF,( Child ...

CBME Türkiye, 8-11 Ocak 2020...

38.Uluslararası İstanbul Anne bebek Çocuk -Bebek Çocuk Ürünleri Sektörünün ...

Paris Moda Haftası , Christian...

Paris Moda Haftası kapsamında birinden ünlü tasarımcılar 2020 İlkbahar Yaz kolek ...

Dünya ayakkabı sektörü AYSAF’ı...

Dünya ayakkabı sektörü AYSAF’ı konuşuyorDünya ayakkabı sanayinin kalbinin attığı ...

DERİ & MODA FUARI 2020...

Leshow İstanbul Deri ve moda fuarı 16-18 ocak 2020 de istanbul kongre Merk ...

3. BİSKEK ​​MODA & TEKSTİL FUA...

Fuar Hakkında Biskek Moda ve Tekstil Fuarı uluslararası bir konumda ve profesyon ...

AYMOD - Uluslararası Ayakkabı ...

Türkiye’den dünyaya 600 milyon ayakkabı!500’ün üzerinde ünlü markanın 10 bini aş ...

5-8 Şubat 2020 ÇUKUROVA GİYİM ...

Tekstil ve hazır giyimfuarı Çukurova giyim kumaş yan sanayi ve aksesuarlar ...

2020 CBME ISTANBUL KIDS FASHIO...

Katlanarak büyüyen sektörün ihtisas fuarı2020 yılının dünyadaki ilk bebek ve çoc ...

UTİB üyesi Firmalar Denim Prem...

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği’nin (UTİB) milli katılım organizasyonu ile ...

UTİB, Kuzey Amerika’ya Tekstil...

Türk tekstilinin dünya pazarındaki payını artırmak için çalışmalarını aralıksız ...

JUNIOSHOW FUAR...

8-11 Ocak 2020 tarihinde Tüyap Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezinin kapı ...

JUNIOSHOW KAZANDIRMAYA DEVAM E...

Junioshow,Sektöre yeni yılda da kazandırmaya devam ediyor..Tüyap Bursa Uluslarar ...

RUSYA TEKSTİL HEYETİ PROGRAMI...

Rusya Tekstil Konfeksiyon veKonfeksiyon Yan Sanayi Ticaret heyeti Programı.İstan ...

09-12 EKİM 2019 KURUMSAL HEDİY...

Promosyon sektörü Promexpo ile hayat buluyorPromosyon sektörünün uluslararası ni ...

05-10 KASIM 2019 İstanbul Mobi...

Tasarımlar CNR Imob Objet Fuarı ile ışıldayacakMobilya ve dekorasyon sektörünün ...

Enflasyon, Yüzde 15'e Geriledi...

Enflasyon, yüzde 15'e gerilediEnflasyon, ağustos ayında piyasa beklentilerinin a ...

ARAB FASHION WEEK 9-14 Ekim 20...

Arap Moda Haftası,9-14 Ekim 2019 tarihleri ​​arasındaMeraasort ...

İhracatta 17 hedef ülke, 5 hed...

İhracatta 'Ana Plan' çizildi: 17 hedef ülke, 5 hedef sektörTicaret Bakanı Ruhsar ...

Bebeciler İhracat Rotasını Pol...

Bebeciler ihracat rotasını Polonya’ya çevirdiTürkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyo ...

UİB’den temmuz ayında 2,9 mily...

UİB’den temmuz ayında 2,9 milyar dolarlık ihracat Türkiye’nin Genel Sekreterlik ...

Lifestyle-Turkey MÜTEVAZI MOD...

Mütevazi Moda Sergisi 22-24 ağustos 2019 İstanbul expo center Yeşilköy ,Muhafaza ...

Modanın ve Ticaretin Şehri İst...

CNR Fashionist, üç imparatorluğa ev sahipliği yapmış, zengin tarihi ve benzersiz ...

Özbekistan İle Ticari İlişkile...

Özbekistan ile ticari ilişkilerimiz, ülke bağımsızlığını kazandığından beri iste ...
1 / 1

Deri Sektöründen 1,5 Milyar Dolarlık İhracat

15-02-2018

Deri sektörü 2017 yılı içerisinde 186 ülkeye gerçekleştirdiği 1,5 milyar dolarlık ihracat ile bir önceki seneye göre yüzde 9 artış yakaladı.

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, “Sektör olarak 2017 yılı içerisinde 186 ülkeye gerçekleştirdiğimiz 1,5 milyar dolarlık ihracat ile bir önceki seneye göre yüzde 9 artış yakaladık. Mevcut pazarlarımıza ihracatımızı artırdığımız gibi çeşitli projelerle yeni pazarlara da açılmaya başladık. 2017, bir önceki yıla göre kapasite kullanım oranlarımızdan, ihracatımızın kilogram başı değerine kadar her anlamda pozitif bir yıl oldu. Gerçekleştirmiş olduğumuz ihracatın da katma değeri her geçen gün artıyor. Bu sene Türkiye’nin genel ihracatından aldığımız pay yüzde 1 civarında olduğu gibi dünya deri ticaretinden aldığımız pay da yüzde 1 civarında. Her iki alanda da bu payı artırabilmek için katma değeri yüksek ürün ihraç etmemiz, kapasite kullanım oranımızı artırmamız ve yeni açıldığımız pazarlarda da payımızı artırmamız şart. Sektör olarak bunu başarabilecek kapasitedeyiz” dedi.

Amerika Birleşik Devletleri’nin sektörün en büyük ithalatçısı olduğuna vurgu yapan Şenocak, şöyle konuştu:

“2017 senesinde dünyanın en büyük ithalatçısı olan Amerika Birleşik Devletleri’ne ihracatımız yüzde 15 artmış durumda olmasına rağmen bizim bu pazardan aldığımız pay yüzde 1 bile değil. Bu nedenle Amerika’yı çok önemsiyoruz ve burada Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından kurulan Türkiye Ticaret Merkezi (TTM) projesi içerisinde yer almak için hazırlıklarımızı tamamladık ve firmalarımız müracaatlarını yaptı. İDMİB’e bağlı 20 firma orada ofislerini kuracaklar. Bu pazardan aldığımız pay ne kadar büyürse ihracatımız da o kadar artacak. Bunu başarabilecek gücümüz var. Ayrıca ayakkabı sektörümüz için diğer bölgeler yanında Afrika’yı da çok önemsiyoruz. Burada Türkiye için büyük bir pazar var ve bu pazardan yeteri kadar pay alamıyoruz. Girişimlerimiz bu yönde devam ediyor. Ekonomi bakanlığının destekleriyle Ur-Ge projeleri ile Avrupa, Amerika ve Afrika’ya 2018 yılı bizim için bir atılım yılı olacak.”

Rusya'ya ihracatta dikkat çekici artış

Rusya ile ikili ilişkilerde yaşanan olumlu gelişmelerin ihracata etkisini vurgulayan Şenocak, “Sektörümüz için Rusya lokomotif pazar olma özelliğini 2017 yılı içerisinde de sürdürdü. İki ülke arasında yaşanan olumlu siyasi gelişmeler ihracatımıza da direkt yansıyor. Rusya’ya 2017 yılı içerisinde gerçekleştirdiğimiz 195 milyon dolar ihracat ile bir önceki seneye göre yüzde 72’lik bir artış kaydettik. Rusya pazarına her geçen gün katma değeri daha yüksek ürünler ihraç ediyoruz. İtalya’ya 2017 yılı içerisinde gerçekleştirdiğimiz 87 milyon dolarlık ihracat ile yüzde 17 gibi bir artış yakaladık. Bir pazara girdiğimizde rakip ülkelerden bizi ayrıştıran yönümüzün uygun fiyat olduğu dönemler artık eskide kaldı. Türk derisinin kalite algısı her geçen gün artıyor” dedi.

"İhracatı artırmanın yolu katma değerden geçiyor"

Sektör olarak kilogram başı ihracat birim fiyatlarının Türkiye ortalamasının çok üzerinde olduğuna değinen Şenocak, “İhracat rakamlarımızı yukarıya çekmenin yolu çok fazla ürün satmaktan değil, katma değeri yüksek ürün satmaktan geçiyor. Türk deri sektörü olarak moda ve trendleri yakından takip etmekle kalmıyor artık kendimiz de bu değerleri taşıyan ürünler üretiyor ve modanın kalbi olan ülkelere ihracat yapıyoruz. Türkiye’nin kilogram başı ihracat birim fiyatı 1,39 dolar. Bizde ise alt sektörler bazında değerlendirdiğimizde kürk giyimde kilogram başına 156 dolar ihracat yapıyoruz bu rakam Türkiye ortalamasının 112 katı, deri giyimde 135 dolar ile 96 katı, işlenmiş kürkte 44 dolar ile 32 katı, saraciyede 16 dolar ile 11 katı, deri ve deri mamullerinde 11 dolar ile 8 katı, yarı işlenmiş üründe 9 dolar ile 6 katı ve ayakkabıda 8 dolar ile 5 katı bir rakama tekabül ediyor” diye konuştu.

Kaynak:https://www.dunya.com/sektorler

(yayın organlarından alınan haber ve fotoğraflar kaynağı belirtilerek yayınlanır)

Yorumlar
whatsapp 1
+