Hazır giyim sektörü savaş nedeniyle başka pazarlara yöneliyor - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

Dosso Dossi Fashion Show büyük...

40 ülkeden 5 bin alıcının geldiği Dosso Dossi Fashion Show, yoğun talep üzerine ...

Markalaşma ve e-ihracata ağırl...

Hazır giyim sektöründe zor günlerden geçildiğini söyleyen Adana Giyim Sanayicile ...

“İhracatta odağımız birim değe...

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta 1,5 dolarl ...

Tekstil ve giyimde sıra iflas,...

Tekstil ve hazır giyim sektöründe istihdam kaybının 200 bini aştığını söyleyen T ...

Markanıza Sadık Müşteri Kazanm...

Marka Sadakati Ne Anlama Geliyor?Tüketicilerin belirli bir ürün veya ...

İlave Gümrük Vergileri Hazır G...

hracat pazarlarında ciddi kayıp yaşayan Türktekstilsektörü, ithalat ...

Bölgenin En Büyük Ticari Fuarı...

Bölgenin En Büyük Ticari FuarıEn kaliteli 0-16 yaş bebek ve çocuk ürünlerinin 4 ...

IFCO 2023 - İstanbul Fashion C...

IFCO fuarı 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecekHazır giyim se ...

Orta Koridor’un Kalbi Mersin’d...

Uluslararası taşımacılık rotasında“Orta Koridor”olarak tanımlanan ve ...

Modalog Tesettür mayo trendler...

Yaz ayının gelmesi ile denizler dolup taşmaya başladı. Tesettür giyimin önde gel ...

Hugo Boss hızlı büyüyor Türkiy...

Hugo Boss Tekstil Sanayi 2023 yılı sonuna kadar Türkiye’deki üretim adetlerinde ...

Hazır giyimde hedef 40 milyar ...

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımc ...

Türk firmaları Fabric Fuarları...

New York’ta eş zamanlı düzenlenen Premiere Vision New York ve Functional Fabric ...

Hazır giyimde 4. dönüşüm teyak...

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD),hazır giyimsektöründe deği ...

Depremzede tekstilciler, otopa...

"Asrın felaketi" olarak nitelendirilen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde çok ...

2023 Tony Ödülleri Kırmızı Hal...

Her sene Broadway'deki en iyi performansların ödüllendirildiği Tony Ödülleri'nin ...

Bursa Textile Show ile tekstil...

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde tekstil sektörünün ihracatına g ...

Fashion Show Antalya – Hazır G...

Fashion Show Antalya – Hazır Giyim, Ayakkabı ve Deri FuarıHazır giyim, ayakkabı ...

Afrika Pazarına bakış açınızı ...

Export Gateway to Africa daralmakta olan Avrupa pazarının ötesine geçerek Türkiy ...

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN KÜRESEL G...

Müstakil Fuarcılık A.Ş.veTüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.işbirl ...

CBME Fuar 7-10 Aralık 2022 Da...

Bölgenin En Büyük Uluslararası Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuar'ına davetlisiniz.CBM ...

Tekstil ve ham maddeleri sektö...

2022 yılının ilk 7 ayındaki ihracatlar sektörler bazında rekora koşuyor. Tekstil ...

Maden sektörü 2022 yılında Tüy...

Maden Türkiye Fuarı 10 Yaşında! Maden sektörünün en kapsamlı fuarı alan Maden T ...

2021 İpek Böceği İhracat Ödüll...

2021 İpek Böceği İhracat Ödülleri töreninde tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ...

Eureka Kapsamında Brezilya Gl...

21 Temmuz 2022Eureka KapsamındaBrezilya GlobalStars Çağr ...

Junioshow Ocak 2020 Fuarı Sona...

Junioshow Ocak 2020 Fuarı Sona ErdiJunioshow 28 Bine Yakın Sektör Profesyonelini ...

Hazır giyim sektörü savaş nede...

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği(AHKİB) Yönetim Ku ...

Minder üretimi gerçekleştiren ...

“Üretimde farkımız hayata alıcı gözle bakmamız”Minder üretimi gerçekleştiren Tev ...

2022 Haziran JUNIOSHOW Bursa F...

On binlerce 'sonbahar - kış' kreasyonu ürünlerini görmeye hazır mısınız?Bebe ve ...

Lojistik Sorunları Toplantısı ...

03-22-2022 Salı Günü , İstanbul ilinde Müsiad'da İstanbul Gümrükleri Genel ...
1 / 1

Hazır giyim sektörü savaş nedeniyle başka pazarlara yöneliyor

16-05-2022

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle Amerika pazarına ağırlık vermeye başladıklarını söyledi. Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği tarafından Kayseri’de düzenlenen bir etkinliğe katılan Tekin, AA’ya konuya ilişkin açıklamalarda bulundu. Türkiye’deki hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçılarının bir milyondan fazla kişiye istihdam imkanı sunduğunu aktaran Tekin, geçen yıl Türkiye’deki hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçıları olarak 20 milyar dolarlık dış satım gerçekleştirdiklerini ve bu yıl 25 milyar doları hedeflediklerini belirtti.


Türkiye olarak geçen yıl, önceki yıla göre yüzde 19,8 artışla 950 milyon dolar ihracat gerçekleştirdikleri Amerika pazarına, Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle önem verdiklerini aktaran Gürkan Tekin; “Buradaki pazara ciddi hamlelerimiz var. Türkiye İhracatçılar Meclisinden başkanlarımız oraya bir yolculuk düzenledi. Orada gümrük vergileri anlamında bir mutabakat sağlanabilirse Amerika’ya ihracatta ciddi bir artış olacak” dedi.


Bunun yanı sıra Afrika pazarının da çok önemli olduğunu dile getiren Tekin; “Buraya da ciddi bir hamle düşünüyoruz hatta bu konuda Ticaret Bakanlığımız nezdinde birtakım çalışmalar var. Bu nedenle Afrika pazarında başarılı olacağımıza inanıyorum” diye konuştu. Tekin, Rusya-Ukrayna savaşının sona ermesiyle ihracatta çok daha güçlü bir ivme yakalayacaklarını sözlerine ekledi.


Savaş nedeniyle Rusya ve Ukrayna’da yüzlerce mağaza kapatıldı

Savaş nedeniyle Rusya’da 32 marka, 655 mağaza ve 2 bin 556 satış noktasının, Ukrayna’da ise 29 marka, 267 mağaza ve 180 satış noktasının kapandığını kaydeden Gürkan Tekin, kapanan mağazaların yüzde 80’inin Amerika ve Avrupa markaları olduğunu dile getirdi. Bunların kapanmasıyla birlikte ciddi bir daralma söz konusu olduğunu ve bugün sadece hazır giyim değil, teknolojik ve diğer markalarda da ciddi kapanmalar olduğuna dikkat çeken Tekin; “Bu nedenle Rus hükümeti buna karşı bir hamle yapıyor. Karşılıklı bir çekişme başladı. Tabii ki de bu markaların en kısa zaman içinde açılmasını umut ediyoruz. Bunlar tabii ki geçici olarak kapatıldı. Savaş belli bir noktaya geldiğinde mağazaların tekrar açılacağını umut ediyorum” dedi.

Sektör sürdürülebilirlik çalışmalarını teşvik ve desteklerle hızlandırabilir

Özellikle tasarım, inovasyon ve Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın 2023 sonrasına etkileri olacağını belirten Tekin, sözlerini şöyle tamamladı:

“Biz bunlarla ilgili ciddi çalışmalar yapıyoruz. Sürdürülebilirlik konusunda ciddi yatırımlarımız var. Tabii ki bu yatırımlar için devletten teşvik bekliyoruz ama bu teşvik şu anda beklediğimiz oranda gelmedi. Yatırımlar için ciddi teşvikler almamız lazım. Kredi Garanti Fonunun ve özellikle Eximbank kredilerinin çok ciddi yansıması gerekiyor. Ayrıca işletme kredileri anlamında da ciddi desteğe ihtiyacımız var, özellikle imalat kesiminde. Her şeye rağmen umutluyuz. Önümüzdeki dönemde eğer biz bu sürdürülebilirliği sağlayabilirsek 2023 yılı sonuna kadar ciddi bir fark atmış olacağız, özellikle Uzak Doğu rakiplerimize karşı.”


Kaynak: https://www.textilegence.com/hazir-giyim-sektoru-savas-nedeniyle-baska-pazarlara-yoneliyor/

Yorumlar
whatsapp 1
+