İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Tanrıverdi, Paris üzerinden başlattıkları yeni açılımla Fransa ve diğer AB ülkelerinde pazar payını genişletmeyi arzu ettiklerini söyledi.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "2015'te 807,4 milyon dolar olan iç giyim ihracatımızı iki yılda 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz" ifadesini kullandı.
İHKİB açıklamasında görüşlerine yer verilen Tanrıverdi, euronun dolar karşısında değer kaybetmesi ve Avrupa'daki ekonomik daralmaya paralel olarak AB ülkelerine ihracatta son iki yıldır düşüş yaşandığını bildirdi. Tahran ve Paris'te Türk ürünlerine gösterilen ilginin geleceğe dair umutlarını artırdığına işaret eden Tanrıverdi, İHKİB'in Ekonomi Bakanlığı desteğiyle yürüttüğü kümelenme çalışması çerçevesinde iç giyim firmalarının hedef pazarları incelemeye aldığını dile getirdi. Tanrıverdi şunları kaydetti:
"Küme firmalarımızın pazar araştırması çerçevesinde bu yıl ilk ziyaretimizi İran'a yaptık. Sektör olarak en büyük pazarımız konumundaki Avrupa'ya açılımımızı ise Paris üzerinden başlattık. İHKİB üyesi 15 küme firması ile alanında dünyanın en önemli organizasyonu olan ve toplam 480 markanın ürünlerinin sergilendiği Paris'teki Salon International De La Lingerie Fuarına katıldık. Bize özel düzenlenen 2017-2018 sezonunda hakim renk ve kumaşların tanıtımı küme firmaları için zengin bir içerik sağladı. Bu tanıtımın firmalarımızın ileri sezon hazırlık aşamalarında yol gösterici olacağına inanıyorum.
Firmalarımız, Paris Yurt dışı Pazarlama Programı çerçevesinde Aubervellers, Sentier-Rue d'Aboukir isimli toptancı lokasyonlarına ve department store Galerie Lafayette'e düzenlediğimiz ziyaretler sayesinde iç giyimde 1,9 milyar dolarlık paya sahip Fransa pazarını yerinde keşfetme ve analiz etme imkanı buldu."
"İç giyim ihracatımızı iki yılda 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz"
Tanrıverdi, Türkiye'nin 2014'te 808,6 milyon dolar olan iç giyim ihracatının geçen yıl 807,4 milyon dolarla hemen hemen aynı düzeyde kaldığını ifade etti. Dünya iç giyim ticaretinin 36 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını vurgulayan Tanrıverdi, şu ifadeleri kullandı:
"Türkiye'nin bu pazardan aldığı pay yetersiz. Hazır giyimde Türkiye'nin en büyük ticari ortağı olan AB'de pazar 2016'da yeniden genişlemeye başlayacak. 2014 verilerine göre iç giyim ihracatının yüzde 40,4'lük bölümü Çin tarafından gerçekleştiriliyor. Çin'i Hong Kong ve Bangladeş’in takip ettiği listede pazardan yüzde 2,2 pay alan Türkiye 10. sırada bulunuyor.
Paris üzerinden başlattığımız yeni açılımla Fransa ve diğer AB ülkelerinde pazar payımızı genişletmeyi arzu ediyoruz. İran ve diğer pazarlardaki çalışmalarımızın da meyvesini vermesiyle 2015'te 807,4 milyon dolar olan iç giyim ihracatımızı iki yılda 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz."
Kaynak: AA