İç giyimde 1 milyar dolarlık ihracat hedefi - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

“İhracatta odağımız birim değe...

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta 1,5 dolarl ...

Tekstil ve giyimde sıra iflas,...

Tekstil ve hazır giyim sektöründe istihdam kaybının 200 bini aştığını söyleyen T ...

Markanıza Sadık Müşteri Kazanm...

Marka Sadakati Ne Anlama Geliyor?Tüketicilerin belirli bir ürün veya ...

İlave Gümrük Vergileri Hazır G...

hracat pazarlarında ciddi kayıp yaşayan Türktekstilsektörü, ithalat ...

Bölgenin En Büyük Ticari Fuarı...

Bölgenin En Büyük Ticari FuarıEn kaliteli 0-16 yaş bebek ve çocuk ürünlerinin 4 ...

IFCO 2023 - İstanbul Fashion C...

IFCO fuarı 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecekHazır giyim se ...

Orta Koridor’un Kalbi Mersin’d...

Uluslararası taşımacılık rotasında“Orta Koridor”olarak tanımlanan ve ...

Modalog Tesettür mayo trendler...

Yaz ayının gelmesi ile denizler dolup taşmaya başladı. Tesettür giyimin önde gel ...

Hugo Boss hızlı büyüyor Türkiy...

Hugo Boss Tekstil Sanayi 2023 yılı sonuna kadar Türkiye’deki üretim adetlerinde ...

Hazır giyimde hedef 40 milyar ...

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımc ...

Türk firmaları Fabric Fuarları...

New York’ta eş zamanlı düzenlenen Premiere Vision New York ve Functional Fabric ...

Hazır giyimde 4. dönüşüm teyak...

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD),hazır giyimsektöründe deği ...

Depremzede tekstilciler, otopa...

"Asrın felaketi" olarak nitelendirilen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde çok ...

Global çocuk giyim pazarı 230 ...

Global çocuk giyim pazarının 2023 yılına kadar 239 milyar dolarlık değere ulaşac ...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM B...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORGOTS (Global Organic Tex ...

Bebek Çocuk Giyim Sektörü Üzer...

Türkiye’nin hazır giyim sektöründeki performansını dünyaya kıyasla nasıl değerle ...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sek...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sektörünün Kalbi “JUNIOSHOW” ile Bursa’da atıyor.Yıld ...

2023 Tony Ödülleri Kırmızı Hal...

Her sene Broadway'deki en iyi performansların ödüllendirildiği Tony Ödülleri'nin ...

Keşfetmenin İyileştirici Gücü...

Beymen Club ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ilham vermek, keşfetmek v ...

Donatella Versace ve Dua Lipa'...

Dua Lipa, moda dünyasına ilk adımını arkadaşı Donatella Versace ile işbirliği ya ...

Tekstil sektörünün Çukurova bu...

Tekstil sektörünün Çukurova buluşması Tüyap Adana’da gerçekleşecekİlki 2020 yıl ...

MODA GAZİANTEP FUARI- 19-22 AR...

19 – 22 Aralık 2022 tarihlerinde Gaziantep Ortadoğu Fuar Merkezi’nde gerçekleşe ...

Bursa Textile Show ile tekstil...

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde tekstil sektörünün ihracatına g ...

Fashion Show Antalya – Hazır G...

Fashion Show Antalya – Hazır Giyim, Ayakkabı ve Deri FuarıHazır giyim, ayakkabı ...

Afrika Pazarına bakış açınızı ...

Export Gateway to Africa daralmakta olan Avrupa pazarının ötesine geçerek Türkiy ...

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN KÜRESEL G...

Müstakil Fuarcılık A.Ş.veTüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.işbirl ...

CBME Fuar 7-10 Aralık 2022 Da...

Bölgenin En Büyük Uluslararası Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuar'ına davetlisiniz.CBM ...

Tekstil ve ham maddeleri sektö...

2022 yılının ilk 7 ayındaki ihracatlar sektörler bazında rekora koşuyor. Tekstil ...

Maden sektörü 2022 yılında Tüy...

Maden Türkiye Fuarı 10 Yaşında! Maden sektörünün en kapsamlı fuarı alan Maden T ...

2021 İpek Böceği İhracat Ödüll...

2021 İpek Böceği İhracat Ödülleri töreninde tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ...
1 / 1

İç giyimde 1 milyar dolarlık ihracat hedefi

12-10-2016

İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Tanrıverdi, Paris üzerinden başlattıkları yeni açılımla Fransa ve diğer AB ülkelerinde pazar payını genişletmeyi arzu ettiklerini söyledi.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "2015'te 807,4 milyon dolar olan iç giyim ihracatımızı iki yılda 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz" ifadesini kullandı.

İHKİB açıklamasında görüşlerine yer verilen Tanrıverdi, euronun dolar karşısında değer kaybetmesi ve Avrupa'daki ekonomik daralmaya paralel olarak AB ülkelerine ihracatta son iki yıldır düşüş yaşandığını bildirdi. Tahran ve Paris'te Türk ürünlerine gösterilen ilginin geleceğe dair umutlarını artırdığına işaret eden Tanrıverdi, İHKİB'in Ekonomi Bakanlığı desteğiyle yürüttüğü kümelenme çalışması çerçevesinde iç giyim firmalarının hedef pazarları incelemeye aldığını dile getirdi. Tanrıverdi şunları kaydetti:

"Küme firmalarımızın pazar araştırması çerçevesinde bu yıl ilk ziyaretimizi İran'a yaptık. Sektör olarak en büyük pazarımız konumundaki Avrupa'ya açılımımızı ise Paris üzerinden başlattık. İHKİB üyesi 15 küme firması ile alanında dünyanın en önemli organizasyonu olan ve toplam 480 markanın ürünlerinin sergilendiği Paris'teki Salon International De La Lingerie Fuarına katıldık. Bize özel düzenlenen 2017-2018 sezonunda hakim renk ve kumaşların tanıtımı küme firmaları için zengin bir içerik sağladı. Bu tanıtımın firmalarımızın ileri sezon hazırlık aşamalarında yol gösterici olacağına inanıyorum.

Firmalarımız, Paris Yurt dışı Pazarlama Programı çerçevesinde Aubervellers, Sentier-Rue d'Aboukir isimli toptancı lokasyonlarına ve department store Galerie Lafayette'e düzenlediğimiz ziyaretler sayesinde iç giyimde 1,9 milyar dolarlık paya sahip Fransa pazarını yerinde keşfetme ve analiz etme imkanı buldu."

"İç giyim ihracatımızı iki yılda 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz"

Tanrıverdi, Türkiye'nin 2014'te 808,6 milyon dolar olan iç giyim ihracatının geçen yıl 807,4 milyon dolarla hemen hemen aynı düzeyde kaldığını ifade etti. Dünya iç giyim ticaretinin 36 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını vurgulayan Tanrıverdi, şu ifadeleri kullandı:

"Türkiye'nin bu pazardan aldığı pay yetersiz. Hazır giyimde Türkiye'nin en büyük ticari ortağı olan AB'de pazar 2016'da yeniden genişlemeye başlayacak. 2014 verilerine göre iç giyim ihracatının yüzde 40,4'lük bölümü Çin tarafından gerçekleştiriliyor. Çin'i Hong Kong ve Bangladeş’in takip ettiği listede pazardan yüzde 2,2 pay alan Türkiye 10. sırada bulunuyor.

Paris üzerinden başlattığımız yeni açılımla Fransa ve diğer AB ülkelerinde pazar payımızı genişletmeyi arzu ediyoruz. İran ve diğer pazarlardaki çalışmalarımızın da meyvesini vermesiyle 2015'te 807,4 milyon dolar olan iç giyim ihracatımızı iki yılda 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz."

Kaynak: AA

Yorumlar
whatsapp 1
+