Bebe ve Çocuk Giyim 2017'de Yaralarını Sardı - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

“İhracatta odağımız birim değe...

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta 1,5 dolarl ...

Tekstil ve giyimde sıra iflas,...

Tekstil ve hazır giyim sektöründe istihdam kaybının 200 bini aştığını söyleyen T ...

Markanıza Sadık Müşteri Kazanm...

Marka Sadakati Ne Anlama Geliyor?Tüketicilerin belirli bir ürün veya ...

İlave Gümrük Vergileri Hazır G...

hracat pazarlarında ciddi kayıp yaşayan Türktekstilsektörü, ithalat ...

Bölgenin En Büyük Ticari Fuarı...

Bölgenin En Büyük Ticari FuarıEn kaliteli 0-16 yaş bebek ve çocuk ürünlerinin 4 ...

IFCO 2023 - İstanbul Fashion C...

IFCO fuarı 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecekHazır giyim se ...

Orta Koridor’un Kalbi Mersin’d...

Uluslararası taşımacılık rotasında“Orta Koridor”olarak tanımlanan ve ...

Modalog Tesettür mayo trendler...

Yaz ayının gelmesi ile denizler dolup taşmaya başladı. Tesettür giyimin önde gel ...

Hugo Boss hızlı büyüyor Türkiy...

Hugo Boss Tekstil Sanayi 2023 yılı sonuna kadar Türkiye’deki üretim adetlerinde ...

Hazır giyimde hedef 40 milyar ...

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımc ...

Türk firmaları Fabric Fuarları...

New York’ta eş zamanlı düzenlenen Premiere Vision New York ve Functional Fabric ...

Hazır giyimde 4. dönüşüm teyak...

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD),hazır giyimsektöründe deği ...

Depremzede tekstilciler, otopa...

"Asrın felaketi" olarak nitelendirilen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde çok ...

Global çocuk giyim pazarı 230 ...

Global çocuk giyim pazarının 2023 yılına kadar 239 milyar dolarlık değere ulaşac ...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM B...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORGOTS (Global Organic Tex ...

Bebek Çocuk Giyim Sektörü Üzer...

Türkiye’nin hazır giyim sektöründeki performansını dünyaya kıyasla nasıl değerle ...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sek...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sektörünün Kalbi “JUNIOSHOW” ile Bursa’da atıyor.Yıld ...

2023 Tony Ödülleri Kırmızı Hal...

Her sene Broadway'deki en iyi performansların ödüllendirildiği Tony Ödülleri'nin ...

Keşfetmenin İyileştirici Gücü...

Beymen Club ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ilham vermek, keşfetmek v ...

Donatella Versace ve Dua Lipa'...

Dua Lipa, moda dünyasına ilk adımını arkadaşı Donatella Versace ile işbirliği ya ...

Tekstil sektörünün Çukurova bu...

Tekstil sektörünün Çukurova buluşması Tüyap Adana’da gerçekleşecekİlki 2020 yıl ...

MODA GAZİANTEP FUARI- 19-22 AR...

19 – 22 Aralık 2022 tarihlerinde Gaziantep Ortadoğu Fuar Merkezi’nde gerçekleşe ...

Bursa Textile Show ile tekstil...

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde tekstil sektörünün ihracatına g ...

Fashion Show Antalya – Hazır G...

Fashion Show Antalya – Hazır Giyim, Ayakkabı ve Deri FuarıHazır giyim, ayakkabı ...

Afrika Pazarına bakış açınızı ...

Export Gateway to Africa daralmakta olan Avrupa pazarının ötesine geçerek Türkiy ...

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN KÜRESEL G...

Müstakil Fuarcılık A.Ş.veTüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.işbirl ...

CBME Fuar 7-10 Aralık 2022 Da...

Bölgenin En Büyük Uluslararası Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuar'ına davetlisiniz.CBM ...

Tekstil ve ham maddeleri sektö...

2022 yılının ilk 7 ayındaki ihracatlar sektörler bazında rekora koşuyor. Tekstil ...

Maden sektörü 2022 yılında Tüy...

Maden Türkiye Fuarı 10 Yaşında! Maden sektörünün en kapsamlı fuarı alan Maden T ...

2021 İpek Böceği İhracat Ödüll...

2021 İpek Böceği İhracat Ödülleri töreninde tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ...
1 / 1

Bebe ve Çocuk Giyim 2017'de Yaralarını Sardı

15-02-2018

2017'de güzel bir büyüme trendi yakaladıklarını söyleyen BEKSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Yıldız, "2016'nın yaralarını sardık. Hatta üzerine bir şeyler ilave ettik ve yılı tamamladık. Zaten ihracat rakamlarımızdan da belli" dedi.

Bebe Çocuk Konfeksiyon Sektörü Sanayici ve İş Adamları Derneği (BEKSİAD) Başkanı Ömer Yıldız, 2017 yılında güzel bir büyüme trendi yakaladıklarını belirterek, "Net rakamlar henüz çıkmadı ama kendi firmamızdan ve üyelerimizden aldığımız geri dönüşlere göre yüzde 20 civarında bir büyüme gerçekleştiğini tahmin ediyoruz. Bu yıl da sektörün en az yüzde 15 büyümesini bekliyoruz" diye konuştu. 

BEKSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Yıldız yaptığı açıklamada, Bursa'nın, bebe ve çocuk konfeksiyonunda Türkiye'nin "üretim üssü" olduğunu söyledi.

Yıldız, bebe ve çocuk giyiminde Bursa ve Türkiye'nin dünyada bilinen bir marka haline geldiğini ifade ederek, dünyanın birçok ülkesinin Bursa'da üretilen bebe çocuk ürünlerini tercih ettiğini, ürünlerin yoğun talep gördüğünü vurguladı.

Sektörle ilgili iki tane Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Projesi (Ur-Ge) yürüttüklerini belirten Yıldız, "Bir sektörde 2 tane Ur-Ge projesi olması nadirdir ama bizim sektörümüzde var. Ekonomi Bakanlığı ve üyelerimizin desteğiyle yurt dışından alım heyetleri getiriyoruz. Bu manada belli bir başarıyı yakaladık. En son gerçekleştirdiğimiz fuara 50 ülkeden binden fazla yabancı alıcıyı getirdik. Gelenlerin çoğu da ülkelerinde bu işin büyük çapta toptancılığını yapan veya mağazalar zinciri olan kişiler." diye konuştu.

"Komşularımızın tamamına mal satıyoruz"

Yıldız, 5 yıl öncesine kadar sektörün en büyük pazarını Rusya ve eski doğu bloku ülkelerinin oluşturduğunu hatırlatarak, şöyle devam etti:

"Son 5 yıldır geniş bir dağılım oldu. Türkiye'nin ortasına pergel koysak ve çevirsek komşularımızın tamamına mal satıyoruz. İstisnası yok. Balkanlardan Kuzey Afrika'ya, Ortadoğu'dan Kafkaslara, Rusya ve dağılan doğu bloku ülkelerinin tamamına mal satıyoruz. Balkanlar'a ihracatımız her geçen gün artıyor. Sırbistan ve Yunanistan'a ihracatımız artıyor. Bunlar bizim mevcut pazarlarımızdı ama son yıllarda biraz zayıflamıştı. Şu anda biz bu bölgelerde tekrar yükselişe geçtik. Ayrıca Amerika ve Avrupa'ya ürün satan firmalarımız var."

"Orta Afrika bölgesi bizim yeni pazarımız"

Türk bebe ve çocuk konfeksiyonu ürünlerinin, 5 kıtada aranır hale geldiğini, imajının her geçen gün yükseldiğini dile getiren Yıldız, "Sektöre her geçen gün yeni pazarlar ilave ediliyor. Kuzey Afrika'ya ihracatımız devam ediyor. Biraz daha Afrika'nın iç bölgelerine girmeye çalışıyoruz. Orta Afrika bölgesi bizim yeni pazarımız. O bölgeden müşteriler gelmeye başladı. Ülke olarak Fas yeni pazarımız. Son bir yılda aktif oldu. Sektörümüzün Fas'a güzel ticareti var." ifadelerini kullandı.

Yıldız, Bursa'nın sektörde Türkiye'nin ihtiyacının yüzde 80'ini karşıladığını, toplam üretiminin ise yüzde 70'ini ihraç ettiğini aktardı.

Sektör olarak sürekli geliştiklerini ve fason üretim yapmadıklarını anlatan Yıldız, firmaların kendi marka ve tasarımlarıyla ürünlerini dünyaya pazarladığını dile getirdi.

"2018'e umutla bakıyoruz"

Yıldız, sektördeki büyümeye de değinerek, şunları kaydetti:

"Malum 2016'nın ilk yarısı bizim için gayet güzeldi ama ikinci yarısında acı bir hadise yaşadık. Onun için 2016'nın ikinci yarısını yok hükmünde sayıyoruz. 2017 yazıyla, kışıyla güzel bir yıldı. 2016'nın yaralarını sardık. Hatta üzerine bir şeyler ilave ettik ve yılı tamamladık. Zaten ihracat rakamlarımızdan da belli. Sektörümüzün ihracat rakamları arttı. 2018'e umutla bakıyoruz. İnşallah daha güzel şeyler olacak. 2018'in ilk günlerinde gerçekleştirdiğimiz Bebe-Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı da (Junioshow) bunun bir işareti. 2017'de güzel bir büyüme trendi yakaladık. Net rakamlar henüz çıkmadı ama kendi firmamızdan ve üyelerimizden aldığımız geri dönüşlere göre yüzde 20 civarında bir büyüme gerçekleştiğini tahmin ediyoruz. Bu yıl da sektörün en az yüzde 15 büyümesini bekliyoruz. Ümidimiz bu. İnşallah bunu gerçekleştiririz hatta üzerine çıkarız."

Kaynak:https://www.dunya.com/sektorler

(yayın organlarından alınan haber ve fotoğraflar kaynağı belirtilerek yayınlanır)

Yorumlar
whatsapp 1
+