Türk havlusunda hedef ilk 3 - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

ÖNEMLİ DUYURU : CBME ÇOCUK FUA...

ÖNEMLİ DUYURU : CBME ÇOCUK FUARI ( İstanbul )Değerli katılımcılarımız, ziyaretçi ...

Junioshow 28 Bine Yakın Sektör...

BebeÇocukKonfeksiyonuSektörü 'Junioshow’la2020’ye& ...

ZETSIAD CBME Anne Bebek Fuarın...

ZETSIAD DerneğiZeytinburnu Tekstil Sanayici İş Adamları Derneği Başkanı Sayın '' ...

2 Milyar Dolarlık Sektörün Ulu...

CBME Türkiye 38. Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı.2 Milyar ...

Küresel Markalara İhtiyaç Var...

TİM Başkanı Gülle: Küresel markalara ihtiyaç var;LeShow Deri ve Moda Fuarı açılı ...

Türk Tekstili,Alman Pazarında ...

Türk Ev Tekstil Firmaları, Heimtextil Frankfurt Fuarı’na Katıldı;Türkiye’nin ev ...

CBME FUARI KOSGEB BAŞVURULARI...

38. Uluslararası İSTANBUL Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı KOSGEB başvuruları baş ...

2020 - Vergi Tahsilatlarına İl...

6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 41 inci maddesi ile ...

CJF- CILD AND JUNIOR FASHION ...

CJF- Cild And Junior Fashion Spring 24-27-2020 FuarCJF,( Child ...

CBME Türkiye, 8-11 Ocak 2020...

38.Uluslararası İstanbul Anne bebek Çocuk -Bebek Çocuk Ürünleri Sektörünün ...

Paris Moda Haftası , Christian...

Paris Moda Haftası kapsamında birinden ünlü tasarımcılar 2020 İlkbahar Yaz kolek ...

Dünya ayakkabı sektörü AYSAF’ı...

Dünya ayakkabı sektörü AYSAF’ı konuşuyorDünya ayakkabı sanayinin kalbinin attığı ...

DERİ & MODA FUARI 2020...

Leshow İstanbul Deri ve moda fuarı 16-18 ocak 2020 de istanbul kongre Merk ...

3. BİSKEK ​​MODA & TEKSTİL FUA...

Fuar Hakkında Biskek Moda ve Tekstil Fuarı uluslararası bir konumda ve profesyon ...

AYMOD - Uluslararası Ayakkabı ...

Türkiye’den dünyaya 600 milyon ayakkabı!500’ün üzerinde ünlü markanın 10 bini aş ...

5-8 Şubat 2020 ÇUKUROVA GİYİM ...

Tekstil ve hazır giyimfuarı Çukurova giyim kumaş yan sanayi ve aksesuarlar ...

2020 CBME ISTANBUL KIDS FASHIO...

Katlanarak büyüyen sektörün ihtisas fuarı2020 yılının dünyadaki ilk bebek ve çoc ...

UTİB üyesi Firmalar Denim Prem...

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği’nin (UTİB) milli katılım organizasyonu ile ...

UTİB, Kuzey Amerika’ya Tekstil...

Türk tekstilinin dünya pazarındaki payını artırmak için çalışmalarını aralıksız ...

JUNIOSHOW FUAR...

8-11 Ocak 2020 tarihinde Tüyap Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezinin kapı ...

JUNIOSHOW KAZANDIRMAYA DEVAM E...

Junioshow,Sektöre yeni yılda da kazandırmaya devam ediyor..Tüyap Bursa Uluslarar ...

RUSYA TEKSTİL HEYETİ PROGRAMI...

Rusya Tekstil Konfeksiyon veKonfeksiyon Yan Sanayi Ticaret heyeti Programı.İstan ...

09-12 EKİM 2019 KURUMSAL HEDİY...

Promosyon sektörü Promexpo ile hayat buluyorPromosyon sektörünün uluslararası ni ...

05-10 KASIM 2019 İstanbul Mobi...

Tasarımlar CNR Imob Objet Fuarı ile ışıldayacakMobilya ve dekorasyon sektörünün ...

Enflasyon, Yüzde 15'e Geriledi...

Enflasyon, yüzde 15'e gerilediEnflasyon, ağustos ayında piyasa beklentilerinin a ...

ARAB FASHION WEEK 9-14 Ekim 20...

Arap Moda Haftası,9-14 Ekim 2019 tarihleri ​​arasındaMeraasort ...

İhracatta 17 hedef ülke, 5 hed...

İhracatta 'Ana Plan' çizildi: 17 hedef ülke, 5 hedef sektörTicaret Bakanı Ruhsar ...

Bebeciler İhracat Rotasını Pol...

Bebeciler ihracat rotasını Polonya’ya çevirdiTürkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyo ...

UİB’den temmuz ayında 2,9 mily...

UİB’den temmuz ayında 2,9 milyar dolarlık ihracat Türkiye’nin Genel Sekreterlik ...

Lifestyle-Turkey MÜTEVAZI MOD...

Mütevazi Moda Sergisi 22-24 ağustos 2019 İstanbul expo center Yeşilköy ,Muhafaza ...
1 / 1

Türk havlusunda hedef ilk 3

23-12-2018

ABD'nin Çin tekstil ürünlerine getirdiği ek vergi sonrası tanıtımlara hız veren Türk havlu ve bornoz ihracatçıları, bu pazarda ilk üçe girmeyi hedefliyor

Turkish Towels" markasıyla havlu ve bornoz ürünlerinde ihracatı artırmaya çalışan Denizlili üreticiler, en önemli rakiplerinden Çin'in tekstil ürünleri için ek vergi kararı alan ABD pazarına odaklanma kararı aldı. Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) verilerine göre, yılın 11 ayında Denizli'den yapılan ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 2 milyar 355 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu dönemde tekstil ve konfeksiyon ürünlerindeki ihracat ise 1 milyar 273 milyon dolara ulaştı. Tekstil ve konfeksiyon sektöründe en fazla ihracat yapılan ilk 5 ülke Almanya, İtalya, ABD, İngiltere ve Fransa oldu. Son dönemde çıkış yakalanan ABD pazarı 138 milyon dolar büyüklüğe ulaştı. Turquality Projesi kapsamında desteklenen "Turkish Towels" markası altında tanıtım ve pazarlama çalışması yürüten Denizli İhracatçı Birlikleri'nin (DENİB) hedef pazarları ise İngiltere ve ABD oldu. İki ülke arasındaki ticaret savaşlarının etkisiyle ABD'nin Çin malı tekstil ürünlerine 24 Eylül'den itibaren yüzde 5 ek gümrük vergisi getirmesi sonrası bu pazardan gelen siparişlerde artış bekleyen ihracatçı, Türk havlu, bornoz ve ev tekstili ürünlerini ABD'li tüketiciye tanıtmak için çalışma başlattı.

UZUN VADELİ HEDEF 1 MİLYAR DOLAR  

DENİB Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Memişoğlu, AA muhabirine, birlik kanalıyla yapılan ihracatın 2,3 milyar dolar olmasına rağmen farklı birliklere kaydı yapılan satışlar da ilave edildiğinde 3,5 milyar dolara yakın bir ihracata ulaştıklarını, gelecek yıl için 4 milyar dolar hedefi koyduklarını bildirdi. İhracatta ana lokomotifin tekstil konfeksiyon ürünleri olduğunu bildiren Memişoğlu, havluda yılın 11 aylık bölümünde 384 milyon dolar, bornoz ve sabahlıkta ise 112 milyon dolar ihracat yaptıklarını, bu ürünlerde kısa vadede 750 milyon dolar, uzun vadede ise 1 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduklarını kaydetti.Bu ürünlerde ABD pazarında önemli fırsatların doğduğuna işaret eden Memişoğlu, şöyle konuştu:

"ABD ile Çin arasında bir ticaret savaşı var. Bu kapsamda ABD, Çin'den aldığı havlu ve bornoz ürünlerine de ek vergi getirdi. Bu durum bizim için bir avantaj yaratacak. ABD'ye bu ürün grubunda en fazla ihracatı Hindistan ve Pakistan yapıyor. Bu ülkeleri Çin ve Türkiye izliyor. İlave vergiler nedeniyle Çin mallarından uzaklaşan Amerikan tüketicisini Türk ürünleri ile tanıştırmak istiyoruz. İlk etapta Çin'in yerini almayı hedefliyoruz. ABD'de tanıtım faaliyetlerimizi artırdık. Bunu biraz daha etkin hale getirerek ihracatımızı 2'ye hatta 3'e katlamak gibi bir hedefimiz var. 2019'dan itibaren ABD pazarında Türk tekstil ürünlerine yönelik siparişin hissedilir derecede artacağını düşünüyoruz." Havlu ve bornoz ürünlerinin tekstil sektörü içinde katma değeri yüksek grupta yer aldığına, kilogram başına ihracat değerinin 6,5 - 7 dolar seviyesinde olduğuna işaret eden Memişoğlu, girdikleri pazarlarda kalite ve tasarım farklılıklarıyla ön plana çıktıklarını aktardı.Markalaşma çalışmaları kapsamında son yıllarda 10'u aşkın Denizlili ihracatçının ABD pazarında şirket kurduğunu, tasarım ve ürünleri tanıtmak için düzenlenen fuarlarda önemli başarılara imza attığını dile getiren Memişoğlu, "Hedefimiz halen 138 milyon dolar seviyesinde olan ABD'ye tekstil ihracatımızı 400 milyon dolar seviyesine çıkarmak ve bu pazarda kalıcı olmak." dedi.

Yorumlar
whatsapp 1
+