Metro’nun Türkiye’de 13 Real, 10 Media Markt ve 13 Metro Cash&Carry mağazasına ulaştığını belirten Alman Metro Group’un Kamu İlişkileri Başkanı Dr. Rainhardt Frhr. v. Leoprechting, Türkiye’ye 19 yılda 700 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarına ve 5 bin 500’den fazla kişiye de iş kapısı açtıklarına dikkat çekti.
1990’dan beri Türkiye’de
Metro AG Kamu İlişkileri Başkanı Dr. Rainhardt Frhr. v. Leoprechting, grubunun Türkiye’deki gelişimini ve hedeflerini şöyle dile getirdi: “Metro Group, 1990’da Metro Cash&Carry, 1998’de Real Hipermarketleri, 2007’de Media Markt ve Saturn markalarını getirdiği Türkiye’de bugün 34 noktada temsil ediliyor. Uluslararası bir toptan ve perakende şirketi olarak Türkiye pazarının potansiyelini uzun zaman önce fark ettik. Türkiye şu anda Alman şirketleri için mükemmel bir yer ve böyle olmaya devam edecek. Mercedes, AEG, Siemens ya da Hugo Boss gibi tanıdık isimlerle ülkenin her yerinde karşılaşmamız bir tesadüf değil. Türkiye’de hizmet veren yabancı şirketlerin yüzde on yedisi Alman şirketleri ve bunların yarısı son üç sene içinde kuruldu. Ülkenin gücünün bir yansıması olarak, bizim satış şirketlerimizden Media Markt ve Real’in yeni M1 Meydan Merter Alışveriş Merkezi’nin en büyük kiracıları olması bir sürpriz değil. Avrupa’nın 1 Numaralı elektronik perakendeciliği ve mağazalarımızdaki self-service departmanlarımızın optimal yerel alışveriş imkanları bu yeniliğin bir parçası. Ağımıza 2 yeni mağaza ekliyoruz.”
1.3 milyar Euro’luk ciro
Metro Group’un Türkiye ekonomisine yaptığı katkılara da değinen Leoprechting, şu bilgileri verdi: “Geçen yılki ciromuz 1.3 milyar Euro. Metro Group, Almanya ve Türkiye arasındaki iyi ticaret ilişkilerine çok iyi bir örnek oluşturdu. Almanya 23 milyar Euro ile Türkiye’nin en büyük ikinci ticaret ortağıdır. Sadece 2008 yılında Almanya’dan Türkiye’ye doğrudan yabancı yatırım 800 milyon Euro’dan fazla oldu. 2002-2008 döneminde Almanya’nın Türkiye’ye ihracatı yüzde 165 artarak, 13 milyar Euro’ya ulaştı. Aynı süreçte, Almanya Türkiye’den 9 milyar Euro değerinde ürün ithal etmiştir. Tabii ki bugünün finansal ve ekonomik krizi Türkiye’yi ve dolayısıyla da Alman-Türk iş ilişkilerini de etkiliyor. Bu yıl Türkiye ekonomisinin yüzde 5 daralması bekleniyor. Ancak, kriz öncelikli olarak bir fırsat olarak görülmelidir. Krizler tekrar düşünmek ve yeni yollara cesaret etmek için en uygun zamanlardır. Biz dehşet verici ve umutsuz senaryolara odaklananlardan olmamalıyız. M1 Meydan Merter Alışveriş Merkezi’nde bu durumun en somut kanıtını görüyoruz.”
Metro Group Asset Management (Varlık Yönetimi) CEO’su Prof. Michael Cesarz, Avrupa’da 13 ülkede 700’ün üzerinde mülkü yönetip ve dünyada 1700 lokasyonda altyapı hizmeti sunduklarını, Türkiye, Polonya ve Almanya’da 70’in üzerinde alışveriş merkezi lokasyonun yönetimini üstlendiklerini belirtirken, “binanın gurur duyduğumuz en muhteşem özelliği,enerjiyi güneşten alan Merkez’in ana koridorunun üzerindeki açılabilen çatı” dedi.
Kaynak : http://www.ortakalan.com.tr/haberler/merter-meydan-avm-acildi-1095#1