AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacak - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

“İhracatta odağımız birim değe...

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta 1,5 dolarl ...

Tekstil ve giyimde sıra iflas,...

Tekstil ve hazır giyim sektöründe istihdam kaybının 200 bini aştığını söyleyen T ...

Markanıza Sadık Müşteri Kazanm...

Marka Sadakati Ne Anlama Geliyor?Tüketicilerin belirli bir ürün veya ...

İlave Gümrük Vergileri Hazır G...

hracat pazarlarında ciddi kayıp yaşayan Türktekstilsektörü, ithalat ...

Bölgenin En Büyük Ticari Fuarı...

Bölgenin En Büyük Ticari FuarıEn kaliteli 0-16 yaş bebek ve çocuk ürünlerinin 4 ...

IFCO 2023 - İstanbul Fashion C...

IFCO fuarı 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecekHazır giyim se ...

Orta Koridor’un Kalbi Mersin’d...

Uluslararası taşımacılık rotasında“Orta Koridor”olarak tanımlanan ve ...

Modalog Tesettür mayo trendler...

Yaz ayının gelmesi ile denizler dolup taşmaya başladı. Tesettür giyimin önde gel ...

Hugo Boss hızlı büyüyor Türkiy...

Hugo Boss Tekstil Sanayi 2023 yılı sonuna kadar Türkiye’deki üretim adetlerinde ...

Hazır giyimde hedef 40 milyar ...

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımc ...

Türk firmaları Fabric Fuarları...

New York’ta eş zamanlı düzenlenen Premiere Vision New York ve Functional Fabric ...

Hazır giyimde 4. dönüşüm teyak...

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD),hazır giyimsektöründe deği ...

Depremzede tekstilciler, otopa...

"Asrın felaketi" olarak nitelendirilen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde çok ...

Global çocuk giyim pazarı 230 ...

Global çocuk giyim pazarının 2023 yılına kadar 239 milyar dolarlık değere ulaşac ...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM B...

ÇOCUK GİYİM SEKTÖRÜ HER DAİM BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORGOTS (Global Organic Tex ...

Bebek Çocuk Giyim Sektörü Üzer...

Türkiye’nin hazır giyim sektöründeki performansını dünyaya kıyasla nasıl değerle ...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sek...

Bebek ve Çocuk Hazır Giyim Sektörünün Kalbi “JUNIOSHOW” ile Bursa’da atıyor.Yıld ...

2023 Tony Ödülleri Kırmızı Hal...

Her sene Broadway'deki en iyi performansların ödüllendirildiği Tony Ödülleri'nin ...

Keşfetmenin İyileştirici Gücü...

Beymen Club ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ilham vermek, keşfetmek v ...

Donatella Versace ve Dua Lipa'...

Dua Lipa, moda dünyasına ilk adımını arkadaşı Donatella Versace ile işbirliği ya ...

Tekstil sektörünün Çukurova bu...

Tekstil sektörünün Çukurova buluşması Tüyap Adana’da gerçekleşecekİlki 2020 yıl ...

MODA GAZİANTEP FUARI- 19-22 AR...

19 – 22 Aralık 2022 tarihlerinde Gaziantep Ortadoğu Fuar Merkezi’nde gerçekleşe ...

Bursa Textile Show ile tekstil...

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde tekstil sektörünün ihracatına g ...

Fashion Show Antalya – Hazır G...

Fashion Show Antalya – Hazır Giyim, Ayakkabı ve Deri FuarıHazır giyim, ayakkabı ...

Afrika Pazarına bakış açınızı ...

Export Gateway to Africa daralmakta olan Avrupa pazarının ötesine geçerek Türkiy ...

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN KÜRESEL G...

Müstakil Fuarcılık A.Ş.veTüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.işbirl ...

CBME Fuar 7-10 Aralık 2022 Da...

Bölgenin En Büyük Uluslararası Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuar'ına davetlisiniz.CBM ...

Tekstil ve ham maddeleri sektö...

2022 yılının ilk 7 ayındaki ihracatlar sektörler bazında rekora koşuyor. Tekstil ...

Maden sektörü 2022 yılında Tüy...

Maden Türkiye Fuarı 10 Yaşında! Maden sektörünün en kapsamlı fuarı alan Maden T ...

2021 İpek Böceği İhracat Ödüll...

2021 İpek Böceği İhracat Ödülleri töreninde tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ...
1 / 1

AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacak

14-06-2020

AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacak

Yeni normalde Türk tekstil ve konfeksiyon sektörünün dünyanın en önemli tedarik merkezlerinden biri olma potansiyeli bulunduğunu belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, COVID-19'un yaşattığı kayıpları daha hızlı telafi etmek için ortak talep havuzu oluşturacaklarını açıkladı.

MERSİN-Türk tekstil ve konfeksiyon ihracatçılarının hammadde, aksesuar ve nitelikli insan gücünün bir arada olmasının verdiği avantajla esnek üretim ve hızlı termin ile rakiplerinden ayrışarak öne çıktığını kaydeden Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Başkanı Gürkan Tekin, COVID-19 sonrası dönemde yaşanabilecek sipariş kayıplarını önlemek amacıyla ‘ortak talep havuzu’ oluşturacaklarını açıkladı. Türkiye’nin, hazır giyim ve konfeksiyon üretiminin yüzde 71’ini Avrupa’ya ihraç ettiğine dikkat çeken Tekin, ortak talep havuzu ile alıcılar ve satıcıları tek platformda buluşturacaklarını ifade ederek, “İhracat pazarlarından gelen talepleri toplulaştıracağız. Amacımız pazarlama ve satış kabiliyetleri yüksek firmalarımızın gücünden küçük ve orta boy işletmelerimizin da istifade etmesidir. Havuz sayesinde yoğunluk yaşayan firmaların karşılayamadığını yeni siparişleri üretim programı uygun olan diğer üyelerimizin almasına fırsat tanıyacağız” dedi.

Markalaşma ve katma değerli üretim teşvik edilecek

Ortak Talep Havuzu’nu üyelerinin desteğiyle oluşturacaklarını kaydeden Tekin, proje sayesinde büyük alım gruplarının siparişlerini başka ülkelere kaptırmayacaklarını aktardı. Ayrıca proje kapsamında firmaların gelişip büyümesi için markalaşma, katma değerli üretim ve inovasyon süreçlerine yönelmelerini sağlayacaklarını ifade eden Tekin, “Bu modeli bölgemizde geliştirebilirsek, ilerleyen zamanlarda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) çatısı altında ülke geneline yaymamız da mümkün olabilir” diye konuştu.

AHKİB'in ihracatı mayıs ayında yüzde 13 arttı

Türkiye’de en çok istihdam sağlayan iş kolları arasında yer alan hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün, ülke genelinde yüzde 48,2 düşüşle 840,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiğini kaydeden Gürkan tekin, AHKİB’in ise söz konusu ayda yüzde 13’lük artış yakalayıp 33,2 milyon dolarlık ihracat yaptığını belirtti.  Tekin, “Mayıs ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkelere baktığımızda yüzde 99 artış ve 11,6 milyon dolar ile Almanya birinci sırada yer alıyor. Bu dönemde ihracatımızı en fazla artırdığımız ülke yüzde 4 bin 519 artış ve 484 bin dolar değer ile Litvanya oldu. Slovakya ve İrlanda’ya yaptığımız ihracatta da yüzde 100 artışlar yakaladık. Ayrıca en fazla ihraç edilen ürün yüzde 130 artış ve 12,8 milyon dolar ile diğer hazır eşyalar olurken, Adana 20,6 milyon dolar ihracat ile 7’nci, Mersin’in 7,3 milyon dolar ile 8’inci sırada yer aldı” diye konuştu.

Yorumlar
whatsapp 1
+