AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacak - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

CBME Türkiye iSTANBUL 8 - 11...

Bebek ve Çocuk Ürünleri Sektörü 8-11 Aralık 2021 tarihleri arasında İstanbul’da ...

CBME Türkiye Bebek ve Çocuk fu...

Bölgenin En GüçlüUluslararası Bebek ve Çocuk Ürünleri FuarıCBME Türkiye,&n ...

AYMOD 2021 FUAR'I...

Ayakkabı sektörünün küresel vitrini65'inci kez gerçekleştirilecek olan AYMOD Fua ...

TÜRKİYE'DEN FRANSAYA İHRACAT....

Türk hazır giyimciler, Fransa’ya ihracatı 1 milyar dolara çıkaracak..Türk hazır ...

Uluslararası Deri & Moda Fuarı...

Avrasya coğrafyasının prestijli dış giyim moda fuarları arasında yer alan LeShow ...

18. ULUSLARARASI İSTANBUL İPLİ...

18.ULUSLARARASI İSTANBUL İPLİK FUARIDünya’nın 2. en büyük, Avr ...

35. Uluslararası Tekstil Makin...

Dünya Tekstil Sektörünün İstanbul Buluşması: Dünya tekstil sektörünü İstanbul’da ...

FASHIONist - İstanbul Moda Fua...

FASHIONist - İstanbul Moda FuarıFuar Adı: Fashionist Tarih: 23-25 Kasım 20 ...

Hazır giyim ve konfeksiyon tem...

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu ...

Turkish Cargo ile Lojistik AŞ ...

Yenişehir Havalimanı'nı hava kargo merkezi haline getirmek üzere çalışmalarını s ...

Hazır giyim ihracatçıları, san...

Hazır giyim ihracatçıları, sanal fuarda 200 bin alıcı ile buluşacakİstanbul Hazı ...

Vakko, Yargıcı’yı satın alıyor...

Türkiye’nin en büyük moda markalarından Vakko, Yargıcı’yı satın almaya hazırlanı ...

GATHİB, Türk kumaşını dünyaya ...

GATHİB, Türk kumaşını dünyaya tanıtmaya hazırlanıyor Güneydoğu Anadolu Tekstil v ...

SOKAĞA ÇIKMA YASAĞINDAN KİMLER...

SOKAĞA ÇIKMA YASAĞINDAN KİMLER MUAF?1. TBMM üyeleri ve çalışanları,2. Kamu düzen ...

e-Devlet çalışma izin belgesi ...

e-Devlet çalışma izin (muafiyet) belgesi nasıl alınır, nereden çıkartılır? Çalış ...

HAZIR GİYİM İHRACAT TA ÜÇÜNCÜ ...

Hazır giyim, ocakta en çok ihracat yapan üçüncü sektör olduTürkiye hazır giyim v ...

Ticaret Bakanlığı tarafından v...

Ekoonomi Bakanlığı Devlet Desteklerini Öğrenmenin en kolay yoluKolay Desteğe Hoş ...

TOPTAN SATIŞ / MEGA MARKET...

Mega market CARGOCONTEYNER.COM Pazara indi.14 Ülke de Gerçek müşteri ağına ...

CBME Türkiye 2021 Yeni Tarihi...

Değerli katılımcılarımız, ziyaretçilerimiz ve paydaşlarımız,Mevcut seyahat kısıt ...

Dünyanın En Büyük Lojistik Web...

Dünyanın En Büyük Lojistik Webinarı Yolda Dünya çapındaki en büyük lojistik fuar ...

DÜNYA TİCARET İÇİN TÜYAP'A GEL...

50 ülkenin iş insanları buluştuWoodTech 2020'de Almanya, Birleşik Krallık, ...

SMILE KIDS TUM DUNYA'DA...

SMILE KIDS Çocuk hazır giyim markası olarak Dünya ya yayılma yolun da..Çocuk haz ...

GAP, Avrupa'daki mağazalarını ...

Amerikan tekstil markası GAP'in, Avrupa'daki mağazalarını kapatacağı bildirildi. ...

Penti'den geri dönüşüm atağı...

Penti'den geri dönüşüm atağıTürkiye’nin iç giyim markası Penti, 'I’M IN - DEĞİŞİ ...

JMK TEKSTIL KUMAŞ FUARI...

İtalyan kumaş üreticileri Türk hazır giyim sektörü için İstanbul’da.İtalya'nın k ...

Deri & Moda Fuarı 21-23 Ocak 2...

Leshow İstanbul Uluslararası Deri & Moda Fuarı 21-23 Ocak 2021'de İstanbul K ...

Bursa JUNIOR SHOW FUAR...

Kuruluşumuz Tüyap Bursa Fuarcılık A.Ş. ve Bursa Ticaret Sanayi Odası tarafından, ...

AYSAF’ AYAKKABI FUARI...

Dünya ayakkabı sektörü AYSAF’ı konuşuyorDünya ayakkabı sanayinin kalbinin attığı ...

CBME Türkiye ve İstanbul Kids ...

2 Milyar Dolarlık Bebek ve Çocuk Ürünleri Sektörü, Yılda Ortalama Yüzde 20 Büyüy ...

DOSABSİAD, tekstil sektöründek...

DOSABSİAD, tekstil sektöründeki 'sanal gerçeklik' hakkında bilgi aldıCansel ORUÇ ...
1 / 1

AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacak

14-06-2020

AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacak

Yeni normalde Türk tekstil ve konfeksiyon sektörünün dünyanın en önemli tedarik merkezlerinden biri olma potansiyeli bulunduğunu belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, COVID-19'un yaşattığı kayıpları daha hızlı telafi etmek için ortak talep havuzu oluşturacaklarını açıkladı.

MERSİN-Türk tekstil ve konfeksiyon ihracatçılarının hammadde, aksesuar ve nitelikli insan gücünün bir arada olmasının verdiği avantajla esnek üretim ve hızlı termin ile rakiplerinden ayrışarak öne çıktığını kaydeden Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Başkanı Gürkan Tekin, COVID-19 sonrası dönemde yaşanabilecek sipariş kayıplarını önlemek amacıyla ‘ortak talep havuzu’ oluşturacaklarını açıkladı. Türkiye’nin, hazır giyim ve konfeksiyon üretiminin yüzde 71’ini Avrupa’ya ihraç ettiğine dikkat çeken Tekin, ortak talep havuzu ile alıcılar ve satıcıları tek platformda buluşturacaklarını ifade ederek, “İhracat pazarlarından gelen talepleri toplulaştıracağız. Amacımız pazarlama ve satış kabiliyetleri yüksek firmalarımızın gücünden küçük ve orta boy işletmelerimizin da istifade etmesidir. Havuz sayesinde yoğunluk yaşayan firmaların karşılayamadığını yeni siparişleri üretim programı uygun olan diğer üyelerimizin almasına fırsat tanıyacağız” dedi.

Markalaşma ve katma değerli üretim teşvik edilecek

Ortak Talep Havuzu’nu üyelerinin desteğiyle oluşturacaklarını kaydeden Tekin, proje sayesinde büyük alım gruplarının siparişlerini başka ülkelere kaptırmayacaklarını aktardı. Ayrıca proje kapsamında firmaların gelişip büyümesi için markalaşma, katma değerli üretim ve inovasyon süreçlerine yönelmelerini sağlayacaklarını ifade eden Tekin, “Bu modeli bölgemizde geliştirebilirsek, ilerleyen zamanlarda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) çatısı altında ülke geneline yaymamız da mümkün olabilir” diye konuştu.

AHKİB'in ihracatı mayıs ayında yüzde 13 arttı

Türkiye’de en çok istihdam sağlayan iş kolları arasında yer alan hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün, ülke genelinde yüzde 48,2 düşüşle 840,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiğini kaydeden Gürkan tekin, AHKİB’in ise söz konusu ayda yüzde 13’lük artış yakalayıp 33,2 milyon dolarlık ihracat yaptığını belirtti.  Tekin, “Mayıs ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkelere baktığımızda yüzde 99 artış ve 11,6 milyon dolar ile Almanya birinci sırada yer alıyor. Bu dönemde ihracatımızı en fazla artırdığımız ülke yüzde 4 bin 519 artış ve 484 bin dolar değer ile Litvanya oldu. Slovakya ve İrlanda’ya yaptığımız ihracatta da yüzde 100 artışlar yakaladık. Ayrıca en fazla ihraç edilen ürün yüzde 130 artış ve 12,8 milyon dolar ile diğer hazır eşyalar olurken, Adana 20,6 milyon dolar ihracat ile 7’nci, Mersin’in 7,3 milyon dolar ile 8’inci sırada yer aldı” diye konuştu.

Yorumlar
whatsapp 1
+