AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacak - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

SMAIL KIDS TUM DUNYA'DA...

SMILE KIDS Çocuk hazır giyim markası olarak Dünya ya yayılma yolun da..Çocuk haz ...

GAP, Avrupa'daki mağazalarını ...

Amerikan tekstil markası GAP'in, Avrupa'daki mağazalarını kapatacağı bildirildi. ...

Penti'den geri dönüşüm atağı...

Penti'den geri dönüşüm atağıTürkiye’nin iç giyim markası Penti, 'I’M IN - DEĞİŞİ ...

JMK TEKSTIL KUMAŞ FUARI...

İtalyan kumaş üreticileri Türk hazır giyim sektörü için İstanbul’da.İtalya'nın k ...

Deri & Moda Fuarı 21-23 Ocak 2...

Leshow İstanbul Uluslararası Deri & Moda Fuarı 21-23 Ocak 2021'de İstanbul K ...

Bursa JUNIOR SHOW FUAR...

Kuruluşumuz Tüyap Bursa Fuarcılık A.Ş. ve Bursa Ticaret Sanayi Odası tarafından, ...

AYSAF’ AYAKKABI FUARI...

Dünya ayakkabı sektörü AYSAF’ı konuşuyorDünya ayakkabı sanayinin kalbinin attığı ...

CBME Türkiye ve İstanbul Kids ...

2 Milyar Dolarlık Bebek ve Çocuk Ürünleri Sektörü, Yılda Ortalama Yüzde 20 Büyüy ...

DOSABSİAD, tekstil sektöründek...

DOSABSİAD, tekstil sektöründeki 'sanal gerçeklik' hakkında bilgi aldıCansel ORUÇ ...

Yaz ayları için konforlu maske...

Bursa Teknoloji Koordinasyon ve Ar-Ge Merkezi, Kovid-19'a karşı birçok kez yıkan ...

AHKİB, siparişleri kaçırmamak ...

AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacakYeni normalde T ...

Bakan Pekcan'dan dijital dönüş...

Bakan Pekcan, Twitter hesabından paylaştığı mesajda, ticarete yönelik dijital dö ...

IRAK VE IRAN GÜMRÜK KAPILARI ...

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Habur ve Gürbula olmak üzere İran ve Irak’a açılan ...

Kazakistan Fuarı...

Childhood'20 KIDS FASHION'20 20-22 2020 Tarihinde fuar kapılarını açıyor, Bebek ...

Bursa'da temmuzda yapılması pl...

Bursa'da temmuzda yapılması planlanan Bebe, Çocuk Hazır Giyim Fuarı iptal edildi ...

Pandemi sonrasında yeni trendl...

“Pandemi sonrasında yeni trendler ortaya çıkacak”Ahu Büyükkuşoğlu Serter, “Pande ...

EV TEKSTIL YARIŞMASI BURSA...

Ev Tekstili Yarışması’nda başvuru tarihi 8 Haziran’a uzatıldıBu yıl 10'uncusu dü ...

ÖNEMLİ DUYURU : CBME ÇOCUK FUA...

ÖNEMLİ DUYURU : CBME ÇOCUK FUARI ( İstanbul )Değerli katılımcılarımız, ziyaretçi ...

Junioshow 28 Bine Yakın Sektör...

BebeÇocukKonfeksiyonuSektörü 'Junioshow’la2020’ye& ...

ZETSIAD CBME Anne Bebek Fuarın...

ZETSIAD DerneğiZeytinburnu Tekstil Sanayici İş Adamları Derneği Başkanı Sayın '' ...

2 Milyar Dolarlık Sektörün Ulu...

CBME Türkiye 38. Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı.2 Milyar ...

Küresel Markalara İhtiyaç Var...

TİM Başkanı Gülle: Küresel markalara ihtiyaç var;LeShow Deri ve Moda Fuarı açılı ...

Türk Tekstili,Alman Pazarında ...

Türk Ev Tekstil Firmaları, Heimtextil Frankfurt Fuarı’na Katıldı;Türkiye’nin ev ...

CBME FUARI KOSGEB BAŞVURULARI...

38. Uluslararası İSTANBUL Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı KOSGEB başvuruları baş ...

2020 - Vergi Tahsilatlarına İl...

6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 41 inci maddesi ile ...

CJF- CILD AND JUNIOR FASHION ...

CJF- Cild And Junior Fashion Spring 24-27-2020 FuarCJF,( Child ...

CBME Türkiye, 8-11 Ocak 2020...

38.Uluslararası İstanbul Anne bebek Çocuk -Bebek Çocuk Ürünleri Sektörünün ...

Paris Moda Haftası , Christian...

Paris Moda Haftası kapsamında birinden ünlü tasarımcılar 2020 İlkbahar Yaz kolek ...

Dünya ayakkabı sektörü AYSAF’ı...

Dünya ayakkabı sektörü AYSAF’ı konuşuyorDünya ayakkabı sanayinin kalbinin attığı ...

DERİ & MODA FUARI 2020...

Leshow İstanbul Deri ve moda fuarı 16-18 ocak 2020 de istanbul kongre Merk ...
1 / 1

AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacak

14-06-2020

AHKİB, siparişleri kaçırmamak için ortak talep havuzu oluşturacak

Yeni normalde Türk tekstil ve konfeksiyon sektörünün dünyanın en önemli tedarik merkezlerinden biri olma potansiyeli bulunduğunu belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, COVID-19'un yaşattığı kayıpları daha hızlı telafi etmek için ortak talep havuzu oluşturacaklarını açıkladı.

MERSİN-Türk tekstil ve konfeksiyon ihracatçılarının hammadde, aksesuar ve nitelikli insan gücünün bir arada olmasının verdiği avantajla esnek üretim ve hızlı termin ile rakiplerinden ayrışarak öne çıktığını kaydeden Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Başkanı Gürkan Tekin, COVID-19 sonrası dönemde yaşanabilecek sipariş kayıplarını önlemek amacıyla ‘ortak talep havuzu’ oluşturacaklarını açıkladı. Türkiye’nin, hazır giyim ve konfeksiyon üretiminin yüzde 71’ini Avrupa’ya ihraç ettiğine dikkat çeken Tekin, ortak talep havuzu ile alıcılar ve satıcıları tek platformda buluşturacaklarını ifade ederek, “İhracat pazarlarından gelen talepleri toplulaştıracağız. Amacımız pazarlama ve satış kabiliyetleri yüksek firmalarımızın gücünden küçük ve orta boy işletmelerimizin da istifade etmesidir. Havuz sayesinde yoğunluk yaşayan firmaların karşılayamadığını yeni siparişleri üretim programı uygun olan diğer üyelerimizin almasına fırsat tanıyacağız” dedi.

Markalaşma ve katma değerli üretim teşvik edilecek

Ortak Talep Havuzu’nu üyelerinin desteğiyle oluşturacaklarını kaydeden Tekin, proje sayesinde büyük alım gruplarının siparişlerini başka ülkelere kaptırmayacaklarını aktardı. Ayrıca proje kapsamında firmaların gelişip büyümesi için markalaşma, katma değerli üretim ve inovasyon süreçlerine yönelmelerini sağlayacaklarını ifade eden Tekin, “Bu modeli bölgemizde geliştirebilirsek, ilerleyen zamanlarda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) çatısı altında ülke geneline yaymamız da mümkün olabilir” diye konuştu.

AHKİB'in ihracatı mayıs ayında yüzde 13 arttı

Türkiye’de en çok istihdam sağlayan iş kolları arasında yer alan hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün, ülke genelinde yüzde 48,2 düşüşle 840,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiğini kaydeden Gürkan tekin, AHKİB’in ise söz konusu ayda yüzde 13’lük artış yakalayıp 33,2 milyon dolarlık ihracat yaptığını belirtti.  Tekin, “Mayıs ayında en fazla ihracat yaptığımız ülkelere baktığımızda yüzde 99 artış ve 11,6 milyon dolar ile Almanya birinci sırada yer alıyor. Bu dönemde ihracatımızı en fazla artırdığımız ülke yüzde 4 bin 519 artış ve 484 bin dolar değer ile Litvanya oldu. Slovakya ve İrlanda’ya yaptığımız ihracatta da yüzde 100 artışlar yakaladık. Ayrıca en fazla ihraç edilen ürün yüzde 130 artış ve 12,8 milyon dolar ile diğer hazır eşyalar olurken, Adana 20,6 milyon dolar ihracat ile 7’nci, Mersin’in 7,3 milyon dolar ile 8’inci sırada yer aldı” diye konuştu.

Yorumlar
whatsapp 1
+