Markalaşma ve e-ihracata ağırlık verilmeli - Cargo Conteyner

  SON EKLENEN İÇERİKLER

Dosso Dossi Fashion Show büyük...

40 ülkeden 5 bin alıcının geldiği Dosso Dossi Fashion Show, yoğun talep üzerine ...

Markalaşma ve e-ihracata ağırl...

Hazır giyim sektöründe zor günlerden geçildiğini söyleyen Adana Giyim Sanayicile ...

“İhracatta odağımız birim değe...

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, ihracatta 1,5 dolarl ...

Tekstil ve giyimde sıra iflas,...

Tekstil ve hazır giyim sektöründe istihdam kaybının 200 bini aştığını söyleyen T ...

Markanıza Sadık Müşteri Kazanm...

Marka Sadakati Ne Anlama Geliyor?Tüketicilerin belirli bir ürün veya ...

İlave Gümrük Vergileri Hazır G...

hracat pazarlarında ciddi kayıp yaşayan Türktekstilsektörü, ithalat ...

Bölgenin En Büyük Ticari Fuarı...

Bölgenin En Büyük Ticari FuarıEn kaliteli 0-16 yaş bebek ve çocuk ürünlerinin 4 ...

IFCO 2023 - İstanbul Fashion C...

IFCO fuarı 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecekHazır giyim se ...

Orta Koridor’un Kalbi Mersin’d...

Uluslararası taşımacılık rotasında“Orta Koridor”olarak tanımlanan ve ...

Modalog Tesettür mayo trendler...

Yaz ayının gelmesi ile denizler dolup taşmaya başladı. Tesettür giyimin önde gel ...

Hugo Boss hızlı büyüyor Türkiy...

Hugo Boss Tekstil Sanayi 2023 yılı sonuna kadar Türkiye’deki üretim adetlerinde ...

Hazır giyimde hedef 40 milyar ...

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımc ...

Türk firmaları Fabric Fuarları...

New York’ta eş zamanlı düzenlenen Premiere Vision New York ve Functional Fabric ...

Hazır giyimde 4. dönüşüm teyak...

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD),hazır giyimsektöründe deği ...

Depremzede tekstilciler, otopa...

"Asrın felaketi" olarak nitelendirilen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerde çok ...

2023 Tony Ödülleri Kırmızı Hal...

Her sene Broadway'deki en iyi performansların ödüllendirildiği Tony Ödülleri'nin ...

Bursa Textile Show ile tekstil...

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde tekstil sektörünün ihracatına g ...

Fashion Show Antalya – Hazır G...

Fashion Show Antalya – Hazır Giyim, Ayakkabı ve Deri FuarıHazır giyim, ayakkabı ...

Afrika Pazarına bakış açınızı ...

Export Gateway to Africa daralmakta olan Avrupa pazarının ötesine geçerek Türkiy ...

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN KÜRESEL G...

Müstakil Fuarcılık A.Ş.veTüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.işbirl ...

CBME Fuar 7-10 Aralık 2022 Da...

Bölgenin En Büyük Uluslararası Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuar'ına davetlisiniz.CBM ...

Tekstil ve ham maddeleri sektö...

2022 yılının ilk 7 ayındaki ihracatlar sektörler bazında rekora koşuyor. Tekstil ...

Maden sektörü 2022 yılında Tüy...

Maden Türkiye Fuarı 10 Yaşında! Maden sektörünün en kapsamlı fuarı alan Maden T ...

2021 İpek Böceği İhracat Ödüll...

2021 İpek Böceği İhracat Ödülleri töreninde tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ...

Eureka Kapsamında Brezilya Gl...

21 Temmuz 2022Eureka KapsamındaBrezilya GlobalStars Çağr ...

Junioshow Ocak 2020 Fuarı Sona...

Junioshow Ocak 2020 Fuarı Sona ErdiJunioshow 28 Bine Yakın Sektör Profesyonelini ...

Hazır giyim sektörü savaş nede...

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği(AHKİB) Yönetim Ku ...

Minder üretimi gerçekleştiren ...

“Üretimde farkımız hayata alıcı gözle bakmamız”Minder üretimi gerçekleştiren Tev ...

2022 Haziran JUNIOSHOW Bursa F...

On binlerce 'sonbahar - kış' kreasyonu ürünlerini görmeye hazır mısınız?Bebe ve ...

Lojistik Sorunları Toplantısı ...

03-22-2022 Salı Günü , İstanbul ilinde Müsiad'da İstanbul Gümrükleri Genel ...
1 / 1

Markalaşma ve e-ihracata ağırlık verilmeli

25-12-2023

Hazır giyim sektöründe zor günlerden geçildiğini söyleyen Adana Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Murat Birkan Işık, “Sektörde ihracat yapmayı bilmeyen firmaları ihracata teşvik edeceğiz” dedi.

Ziya İPEK

Adana’nın hazır giyimde ciddi bir üretim potansiyeli olduğunu kaydeden Adana Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Murat Birkan Işık, sektörde iyi bir üretim yapmasına rağmen ihracat kabiliyeti olmayan işletmelere yol göstermek, butik tarzı üretimi artırmak, markalaşma ve e-ihracat konusunda katkı sağlamayı hedeflediklerini bildirdi.

Hazır giyim sektöründe şehirde yaşanan dağınıklığı gidermek istediklerini, bu sebeple dernek çatısı altında bir araya geldiklerini kaydeden Işık, “Adana’da, kaliteli üretim yapan ve kapasitesi yeterli olmasına rağmen ihracat yapmayı bilmeyen birçok firma var, bu firmaları ihracat yapmaya teşvik edeceğiz. Ünlü markalara üretim yapan ancak marka üretemeyen hazır giyimciler var” dedi.

“Anahtar teslimi üretim modeli kuracağız”

Tekstil ve hazır giyim sektöründe yeni vergi artışlarından dolayı özellikle büyük firmalarda sıkıntılar yaşanabileceğini ancak butik tarzı üretim yapan işletmelerin bu zorlu süreci atlatacağını ifade eden Işık, Türkiye’nin sektördeki rekabetçiliğinin azaldığını anımsattı.

Uluslararası markaların, ülkemizdeki pahalı üretimden dolayı başka ülkeleri tercih ettiklerine şahit olduğunu dile getiren Işık, hazır giyimdeki en büyük sorunun marka olduğunu ifade ederek, “Markan yoksa çok büyük sıkıntıdasın” dedi. Murat Birkan Işık ayrıca, dernek tarafından kurulacak anonim şirket ile hazır giyim sektörünün, “anahtar teslimi üretim” sağlayacak bir ekosistem kuracaklarını kaydedetti.

“Kur artmadığı sürece işimiz zor”

Yeni vergilerle birlikte üst segment marka ürünlerde fiyatta artışla karşılaşılmayacağını, yurt içindeki hazır giyimcilerin ürettikleri ile uluslararası markalar arasındaki fiyat makasının azalacağını, bunun da sektörü daraltacağını kaydeden Işık, şöyle devam etti: “Bugün yerli üretim bir kot ile uluslararası marka üretim kot arasında fiyat yönünden çok bir fark kalmadı. Yani gümrük vergisinin artırılması iç piyasa için hayırlı değil. Önceden ciddi fiyat farkları olmasından dolayı tüketicinin tercih ettiği ürünler, bugün yeterli düzeyde alıcı bulamıyor.

Çin’deki üreticilerin de artık piyasanın daralmasından kaynaklı butik üretim yapmaya yöneldiğini, Türkiye’nin piyasası olan ülkelere çok uygun koşullarda hazır giyim tedariki gerçekleştirdiklerini kaydeden Işık, pazarın kaybedilmemesi için devletin çeşitli teşvik ve desteklerle nakliye masraflarını sübvanse etmesi gerektiğine işaret etti.

Üretim daralıyor istihdam azalıyor

Adana'da hazır giyim sektöründe 50 bin kişinin istihdamının sağlandığını, girdi maliyetlerindeki artışlar, vergiler, asgari ücrete yapılan zamlar ve fiyat belirlemedeki sorunlardan dolayı bu sektörün ciddi çalışan azaltma yoluna gittiğini kaydeden Murat Birkan Işık, “Ağustos ayından bu yana işçi çıkarmalar oldu. Adana’nın yanı sıra aynı sorun başka illerde de yaşanıyor. Adana’da uluslararası ünlü bir giyim firmasına ürün tedariki sağlayan atölyelerden 25’e yakını kapandı. Binlerce işçi işsiz kaldı. Hazır giyim için çözüm ne diyecek olursanız, döviz kurunun artmasıdır” diye konuştu.

Kaynak  :  https://www.dunya.com/sektorler/tekstil/tekstilin-gelecegi-markalasmada-haberi-708570

Burçak Evre 

Yorumlar
whatsapp 1
+